Edvinas Demenius, Smartlynx
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Lai gan pēdējā laikā uzmanības centrā biežāk ir Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstības plāni, arī pēc apgrozījuma otra lielākā lidsabiedrība Latvijā "Smartlynx" no tās neatpaliek, nākamajā sagaidot peļņas rekordu. Intervijā "Delfi Bizness" Edvins Demeņus, kurš "Smartlynx" izpilddirektora amatā stājās šī gada februārī, stāsta par nozares atgūšanos pēc pandēmijas, kāpēc "Boeing" problēmas viņa vadīto uzņēmumu ietekmējušas pozitīvi, kā arī atklāj nākotnes plānus, tostarp iespējamo sadarbību ar "airBaltic".

"Smartlynx" ir privāta aviokompānija, kura pamatā piedāvā lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumus (saīsinājumā sauktus par ACMI, nodrošinot citām aviokompānijām lidmašīnas kopā ar to apkalpi un visiem nepieciešamajiem uzturēšanas un apdrošināšanas pakalpojumiem. Uzņēmums piedāvā arī čarterlidojumus un kravu pārvadāšanas pakalpojumus. Tradicionālus pasažieru aviopārvadājumus, pārdodot biļetes uz regulāriem reisiem, "Smartlynx" gan neveic.

Šogad aviokompānijai nomā, izmantojot operatīvo līzingu, būs vairāk nekā 70 lidmašīnu, no kurām dažas vēl tiks piegādātas līdz gada beigām.

Kādi ir "Smartlynx" nākotnes izaugsmes plāni?

Pašlaik mēs fokusējamies uz kontrolētu izaugsmi un augsim tik, cik tirgus ļaus to darīt. Mēs visu laiku meklējam iespēju augt, bet svarīgi to darīt gudrā veidā, nevis vienkārši pirkt lidmašīnas vienu pēc otras, jo tas neko nedod. Tagad tirgus pats neļauj strauji augt, jo nav pieejamas lidmašīnas. Mūsu flotē jaunākās ir "Boeing Max" lidmašīnas, ko mēs paņēmām līzingā pēc Covid-19. Mums tādu ir 13. Dažas no tām ir 2–3 gadus vecas, bet tām ir 200–300 lidojuma stundas, kas nozīmē, ka tās ir praktiski jaunas. Pašlaik tirgū nav iespējas atrast tikko ražotas vai salīdzinoši jaunas lidmašīnas, vai arī tās ir ļoti dārgas. Ja cena par aktīviem būs nesamērīga, mēs neiesim tajā virzienā. Vēlamies kontrolēt izaugsmi, nedaudz nogaidīsim, kad lidaparātu deficīts tirgū tiks pārvarēts, un tad mēs pirksim lidmašīnas.

Vai, jūsuprāt, aviācija kā nozare ir atguvusies pēc Covid-19, tostarp "SmartLynx"? Apgrozījuma ziņā jūs esat divreiz lielāki nekā pirms Covid-19, bet peļņa ir daudz mazāka. Vai tās ir Covid-19 sekas?

Tas atkarīgs, ko mēs vērtējam kā atveseļošanos. Kopumā šogad satiksme atgriezās 2019. gada līmenī, arī mums pašiem. Augustā mēs sasniedzām rekordu – pārvadājām 1,29 miljonus pasažieru mēnesī, kas, salīdzinot ar "airBaltic", ir divreiz vairāk.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!