Laiks, kad devāmies uz banku atvērt kontu, veikt norēķinus vai valūtas maiņu, šķiet sena pagātne. Mūsdienīgam bankas klientam apmeklēt klātienes filiāli šobrīd nepieciešams arvien retāk un retāk, jo digitālajā vidē – mobilajā lietotnē un internetbankā – lielākoties visu varam izdarīt paši. Taču, vai lietotne nākotnē aizstās banku pavisam?
Pirms 14 gadiem, kad banka Citadele vēra filiāļu durvis visā Latvijā, bankas un klientu savstarpējās attiecības bija citādākas – vairāk aci pret aci. Šobrīd klients daudz var izdarīt un atrisināt pats, izmantojot internetbanku vai ērtu lietotni savā telefonā. Liela daļa klientu attiecības ar banku uztur tieši digitāli, un tas ir pavisam normāli. Taču banka nekur nepazudīs, uzsver Mārtiņš Bērziņš, bankas Citadele Digitālās pieredzes attīstības daļas vadītājs.
"Raugoties no jaunās paaudzes skatupunkta, redzam, ka viņi aizvien mazāk vēlas turēt dažādus naudas makus – skaidro naudu un bezskaidro naudu. Tendence ir izvēlēties bezskaidru naudu," stāsta Mārtiņš Bērziņš. Finanses, kas redzamas viedtālruņa ekrānā kā ciparu virkne, ir pavisam ierasti, tāpēc arī bankas lietotnēm jāattīstās. "Mobilā lietotne ir tā vide, kur klienti veic ikdienā nepieciešamās darbības, turklāt svarīgi, lai tās var izdarīt pēc iespējas ātrāk," norāda Mārtiņš Bērziņš.
Kādi ir dažādu paaudžu paradumi, izmantojot bankas pakalpojumus? Vai fiziskā nauda tiešām izzudusi pavisam? Ko piedāvā bankas Citadele jaunā lietotne? Skaties video un uzzini!
Ar bankas Citadele jaunās lietotnes iespējām vari iepazīties šeit.