Prezentē Baltijas paviljona konceptu izstādei “Expo 2025 Osaka”
Foto: Publicitātes foto

"Dalība izstādē "Expo" būs nozīmīgākais eksporta veicināšanas pasākums 2025. gadā, atklājot vienotā Baltijas paviljona konceptu "We Are One", uzsvēra ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Izstādē Japānā Latvija piedalīsies kopā ar Lietuvu.

Japāna ir ceturtā lielākā pasaules ekonomika ar plašām ekonomiskās sadarbības iespējām, bet tā ir tikai 44. vietā starp Latvijas tirdzniecības partneriem, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Pasaules izstāde "Expo 2025" esot lieliska iespēja šo potenciālu pārvērst konkrētos investīciju vai eksporta projektos.

Latvija starptautiskajā izstādē, kura tiks atklāta 2025. gada 13. aprīlī, tiks pārstāvēta vienotajā Baltijas paviljonā, kas tiek veidots kopā ar Lietuvu. Latvijas un Lietuvas dalību "Expo 2025 Osaka" organizē LIAA un Lietuvas Valsts kanceleja.

"Šobrīd pēc aptauju datiem Latviju Japānā atpazīst 11% iedzīvotāju. Piedaloties izstādē "Expo 2025 Osaka", vēlamies celt šo atpazīstamību ar mērķi dubultot eksporta apgrozījumu un kāpināt Japānas investīciju apjomu Latvijā līdz pat 20 reizēm," stāsta Baltijas "Expo" paviljona direktore Lāsma Līdaka, piebilstot, ka kopumā Latvijas uzņēmējiem būs iespēja piedalīties 15 dažādās izstādēs, īpašās nozaru tirdzniecības misijās un citos biznesa pasākumos.

Vienoto Baltijas paviljonu un tā koncepciju "We Are One" prezentēja personu apvienības "Kettler" pārstāvji – projekta vadītāja Laura Slaviņa un ekspozīcijas dizainers un mākslinieks Artūrs Analts.

Analts norāda, ka Baltijas paviljonā tiks uzsvērta gan mūsu reģiona tehnoloģiskā attīstība, gan dabas klātbūtne. "Šīs mijiedarbības centrā esam mēs paši – cilvēki un kopienas," viņš skaidro.

Galvenais paviljona ekspozīcijas elements būs interaktīva "Nākotnes siena". Izgatavota no zaļa stikla, tā simbolizē mūsu kopīgo Zemi, tajā skaitā zaļos Baltijas mežus. Izmantojot unikālu tehnoloģiju, kas uz stikla veido kondensātu, zaļā siena kļūs par interaktīvu platformu, uz kuras ikviens apmeklētājs varēs atstāt savu ziņojumu. Apmeklētāju ziņas izgaisīs pāris minūšu laikā, veidojot jaunu platformu nākamajiem apmeklētājiem un viņu vēstījumiem. Intuitīvā pieredze uz lielformāta sienas iecerēta kā iekļaujoša, redzama, taustāma, sajūtama vide, kas ļauj izteikties ikvienam apmeklētājam neatkarīgi no dzimuma, vecuma, valodas vai spējām.

"Esmu pārliecināts, ka vizuāli iespaidīgais un uz meditatīvu darbību vērstais paviljons neatstās vienaldzīgus digitāli aktīvos izstādes apmeklētājus Japānā un veicinās pozitīvu interesi par Baltijas reģionu gan tehnoloģiju un investīciju jomā, gan arī tūrismā," piebilst Analts.

Šī Latvijā izstrādātā instalācijas tehnoloģija jau prezentēta Apvienotajā Karalistē. Baltijas paviljonam Osakā tā tiks attīstīta un pilnveidota. Paviljona instalācija tiks veidota energoefektīvāka, ekoloģiskāka, ilgtspējīgāka, kā arī liektā formā un izmērā, kas piemērots Baltijas paviljonam un milzu apmeklētāju plūsmai daudzu mēnešu garumā.

Iespēju veidot Baltijas paviljonu personu apvienība "Kettler" ieguva, uzvarot LIAA un Lietuvas Republikas Valsts kancelejas rīkotajā metu konkursā, kurā tika saņemti 14 piedāvājumi. "Kettler" veido šādi dalībnieki: SIA "Inspired", SIA "7 A.M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!