Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" jau divus gadus turpina sadarbību ar Vācijas "Lufthansa", iznomājot tai savas lidmašīnas kopā ar apkalpi. Šo iespēju izmanto arī Šveices lidsabiedrība "Swiss", kas iekļaujas "Lufthansa" grupā. Un sadarbība ar šīs valsts lidsabiedrību radījusi jautājumus, vai "Swiss" Latvijas aviokompāniju neizmanto algu dempingam, bet "airBaltic" – lai taupītu līdzekļus, jo, lai arī apkalpe tiek iznomāta, lai strādātu Šveicē, algas darbiniekiem tiek maksātas tādas pašas kā Latvijā.
Par to šomēnes ziņo arī Šveices medijs "Tages-Anzeiger". Komentāru par situāciju "Delfi Bizness" sniedz arī "airBaltic" un Latvijas Aviācijas arodbiedrība (LAA).
Ievērojamas atšķirības
Šveices medijs atgādina, ka sadarbība paredz "wet lease", kas nozīmē – iznomātas tiek ne tikai lidmašīnas, bet arī apkalpe. Šādas partnerības ietvaros bieži vien nomniekam tiek nodrošināta arī lidaparātu tehniskā apkope. "airBaltic" veic "Swiss" lidojumus no un uz Cīrihi, vienlaikus paliekot apkalpes darba devējs. Latvijas apkalpes darba uzdevumi parasti ilgst piecas dienas, tostarp nakšņojot Šveicē, Cīrihē, kā arī citos "Swiss" galamērķos. Gada laikā atsevišķi darbinieki faktiski veic darbu pārsvarā no Cīrihes.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv