Elektrovilciens ViVi
Foto: LETA

Vilciena pasažieru pārvadātājs "Vivi’’ izvērtējis visas gan tehniskās, gan finansiālās iespējas, ņēmis vērā citu valstu pieredzi, ekspertu un ražotāja ieteikumus, kā arī veicis uzlabojumus ritošā sastāva tehniskās sagatavotības, darbinieku apmācību un tehniskā atbalsta līmenī, lai arī turpmāk nodrošinātu pasažieru pārvadājumu pakalpojumus pa dzelzceļu, informē AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Šobrīd elektrificētajās dzelzceļa līnijās pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu tiek veikti tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem. Šogad pirmajos 10 mēnešos "Vivi" kopumā pārvadājis 16,304 miljonus pasažieru, kas ir par 12,6% vairāk nekā 2023. gadā.

Būtisks pārvadājuma pakalpojuma kvalitātes rādītājs ir vilcienu punktualitāte. Lai arī uzņēmums gada ievadā saskārās ar izaicinājumiem, kas ietekmēja reisu precizitāti, kopš februāra vilcienu punktualitāte atjaunota 98% robežās, norāda uzņēmumā.

Kopumā pārvadātājs īstenojis sagatavošanos trīs galvenajos darbības virzienos – vilcienu tehniskās sagatavotības, darbinieku apmācību un tehniskā atbalsta līmenī.

Lai nodrošinātu ritošā sastāva tehnisko gatavību, veiktas 18 papildu modifikācijas un uzlabojumi elektrovilcienu programmatūrā un to aprīkojumā. Tāpat pārvadājumu pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanai nokomplektēta 13 veco elektrovilcienu rezerve.

Uzlabots arī darbinieku zināšanu līmenis, īpaši koncentrējoties uz rīcību un vilcienu apkopi rudens un ziemas sezonā. Uzņēmums veicis un atkārtojis visu vilcienu vadītāju teorētiskās un praktiskās apmācības par rīcību nestandarta situācijās, komunikācijas koordinēšanu par dzelzceļa infrastruktūras stāvokli rudens un ziemas apstākļos, informācijas sniegšanu par sniega sanesumiem pie pieturvietu pasažieru platformām, apmācībās izmantojot arī speciālu simulatoru, kas spēj imitēt problēmsituācijas, ar kurām pārvadātājs saskārās aizvadītajā ziemā.

Tāpat veiktas un atkārtotas visa remontpersonāla apmācības jauno elektrovilcienu apkopju veikšanai, kā arī pasažieru apziņošanas uzlabošanas ietvaros atkārtoti apmācīti arī konduktori kontrolieri.

"Lai arī vilcienu precizitāti ietekmē virkne faktoru, šobrīd uzņēmums ir daudz spējīgāks nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu nepārtrauktību gan ikdienas apstākļos, gan arī dažādās nestandarta situācijās," sola Nešpors.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!