Sanktpēterburgas tehnoloģiju kompānija "Rau IT" iesniegusi pieteikumu preču zīmei degvīna zīmolam "Trumpovka", kas veltīts jaunievēlētajam ASV prezidentam Donaldam Trampam, raksta "bne IntelliNews".
Patentu iestādē "Rospatent" iesniegts arī etiķetes paraugs, kurā attēlots Trampa siluets ar akordeonu.
"Rau IT" nodrošina digitālos risinājumus un programmatūras izstrādi tādiem Krievijas gigantiem kā "Gazprom", "Rosatom" un "Lukoil", taču tai nav pieredzes dzērienu nozarē. Uzņēmums norāda, ka neplāno nekavējoties izlaist "Trumpovka", bet cenšas aizsargāt zīmolu no konkurentiem, kuri varētu gūt labumu no Trampa vārda Krievijas tirgū.
Uzņēmums arī plāno paplašināt zīmolu, iekļaujot tajā bezalkoholiskos dzērienus, piemēram, minerālūdeni un izotoniskos dzērienus, kas paredzēti biroja darbiniekiem.
"Rau IT", kuras līdzīpašnieks ir Jurijs Pavlovs un komercdirektors Eduards Pržibišs, pagājušajā gadā guva vairāk nekā 157 miljonu rubļu (1,5 miljonu eiro) ienākumus un peļņu aptuveni 5 miljonu rubļu (47,8 tūkstošu eiro) apmērā.
"Mēs domājām, ka ASV prezidenta vēlēšanu ažiotāžas laikā daži alkohola ražotāji varētu sākt ražot degvīnu ar nosaukumu, kas saistīts ar Donalda Trampa vārdu," sacījis uzņēmums. "Lai to novērstu, mēs pieteicāmies preču zīmei "Trumpovka", lai nodrošinātu, ka to neizmantos uzņēmumi, kuru mērķis ir palielināt alkohola pārdošanu, izmantojot sensacionālus nosaukumus."