Kāpēc Latvijas aviokompānija "airBaltic" nelido uz Polijas galvaspilsētu Varšavu, jautā kāds portāla "Delfi" lasītājs, piebilstot, ka Latviju ar Poliju saista biznesa saites un tas ir arī labs pārsēšanās centrs, lai ceļotu tālāk pa pasauli.
"airBaltic" šobrīd nodrošina lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas un Tamperes, liecina tās sniegtā informācija.
Pieprasītākie šīs ziemas galamērķi no Rīgas būs Grankanārija, Roma un Zalcburga, šomēnes informēja "airBaltic", balstoties uz biļešu pārdošanas un ceļošanas paradumu datiem. Starp iecienītākajiem "airBaltic" maršrutiem no Rīgas ziemas sezonā esot arī lidojumi uz Amsterdamu, Barselonu, Minheni un Vīni.
Bet kā ar Varšavu?
Jautāts par lidojumiem uz Varšavu, aviokompānijas pārstāvis Augusts Zilberts "Delfi Bizness" stāsta, ka lidojumi uz Varšavu tika pārtraukti Covid-19 pandēmijas laikā 2020. gadā, un līdz šim to atsākšana nav tikusi plānota operacionālu iemeslu dēļ.
Plašāk šos iemeslus Zilberts neskaidro, bet uzsver, ka "airBaltic" "pastāvīgi analizē tirgus potenciālu un pieprasījumu, lai izvērtētu jaunu maršrutu atvēršanu vai esošo atsākšanu".
Polija "airBaltic" tīklā joprojām esot ļoti nozīmīgs tirgus. Pašlaik aviokompānija piedāvā lidojumus no Viļņas uz Krakovu, kā arī no Rīgas uz Žešuvu.
"Nākotnē, ja būs pietiekams pieprasījums, mēs noteikti izvērtēsim iespēju atsākt lidojumus uz Varšavu vai citām pilsētām Polijā," sola Zilberts.
Tiešos lidojumus no Rīgas uz Varšavu šobrīd piedāvā Polijas nacionālā lidsabiedrība "LOT Polish Airlines".
Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" – 2,03%.
"airBaltic" šī gada trešo ceturksni noslēgusi ar 40,3 miljonu eiro lielu peļņu, pateicoties veiksmīgai vasaras sezonai. Tomēr deviņu mēnešu griezumā lidsabiedrība aizvien strādājusi ar zaudējumiem 48,5 miljonu eiro apmērā, novembra vidū investorus informēja aviokompānijas vadība.
"AirBaltic" turpina gatavoties savam sākotnējam akciju piedāvājumam (IPO) biržā, kas, kā nesen apstiprināja uzņēmuma vadītājs Martins Gauss, pretēji iepriekš plānotajam, šogad nenotiks un ir pārcelts uz nākamo gadu.