Pasažieru pārvadātāju AS "Nordeka" akcionārs un AS "Liepājas Autobusu Parks" (LAP) privātais akcionārs nolēmuši izveidot uzņēmumu koncernu ar vienotu uzņēmumu pārvaldi, šim solim saņemot arī Konkurences padomes pozitīvu paziņojumu, informē uzņēmumu pārstāvji.
Koncerna mērķis ir celt konkurētspēju un veicināt ciešāku sadarbību pakalpojumu sniegšanā pasažieru pārvadājumos.
Kā skaidro uzņēmumi, koncerna izveide ļaus abiem pasažieru transporta pārvadātājiem strādāt efektīvāk un konkurēt ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Vienošanās ietvaros abi uzņēmumi uztic operatīvo vadību vienai vadības komandai, kuru nosaka un īsteno SIA "MBO Invest", kuras 100% īpašnieks ir līdzšinējais "Nordeka" vadītājs Genrihs Peršteins.
Latvijas iedzīvotājiem jārēķinās, ka nākamgad autobusu un vilcienu biļešu cenas, visticamāk, kāps, "Delfi Bizness" atzīst Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvis Viktors Zaķis. Tiesa, pagaidām par biļešu cenu paaugstināšanu un arī maršrutu tīkla pārskatīšanu vēl tiek tikai spriests, tādēļ šobrīd detalizētu informāciju neesot iespējams sniegt. Savukārt Pasažieru pārvadātāju asociācijā apšauba, ka šādā veidā valstij izdosies gūt cerēto ietaupījumu. Plašāk: "Jostu savilkšana" transporta nozarē: pasažieru pārvadātāji netic, ka izdosies ietaupīt
SIA "MBO Invest" ir pilnībā pabeigusi vadības izpirkuma ("management buyout") procesu "Nordekā", kļūstot par 100% uzņēmuma akcionāru. Līdz šā gada februārim lielākais "Nordeka" akcionārs un patiesais labuma guvējs bija Juris Savickis.
Tagad, kā nākošais plānotais solis, saņemot tam arī atbilstošu piekrišanu no Konkurences padomes, ir vienota vadības koncerna izveide ar citiem tirgus dalībniekiem.
Vienots menedžments nozīmē labāku konkurētspēju vietējā tirgū, plašākas iespējas un pakalpojumus eksporta tirgos, sākot ar Baltijas valstīm, norāda uzņēmumā.
Latvijas pasažieru pārvadājumu tirgus ir sadrumstalots. Nacionālā kapitāla uzņēmumu spēja konkurēt gan vietējā mērogā, gan reģionā ir ierobežota. Maza izmēra uzņēmumiem publiskajos iepirkumos ir sarežģīti piedāvāt konkurētspējīgu cenu, ir neizdevīgi iepirkt degvielu, grūti ir iegūt atbilstošas atlaides no autobusu ražotājiem, ir ierobežotas iespējas veidot motivējošu darbinieku algu politiku, lēmumu veidot vienotu uzņēmumu skaidro kompānijās.
Koncerns ir efektīvs veids, kā celt konkurētspēju, mazināt sadrumstalotību tirgū, uzskata kompānijas.
Plānotas pārmaiņas uzņēmumu vadībā un pārvaldībā, lai panāktu izaugsmi visu koncerna uzņēmumu darbībā.
Koncerns strādās pie visu procesu efektivizācijas, tai skaitā, lai izmantotu: vienotas grāmatvedības sistēmas, centralizētu autoparka servisu, vienotus degvielas iepirkumus, vienotu dispečeru dienestu, kā rezultātā nodrošinātu lielākas ērtības pasažieriem un kļūtu par atzītu sadarbības partneri pasūtītājiem.
Darbinieki turpinās darbu savos uzņēmumos, kuros strādājuši līdz šim, un spēkā ir visas abu koncerna uzņēmumu līdz šim uzņemtās līgumiskās saistības.