Rail Baltica, lidosta, dzelzceļš
Foto: Eiropas dzelzceļa līnijas

"Neviens nesaprot, kāpēc lidostā "Rīga" tika iecerēts "monstrs" par vairāk nekā 300 miljoniem eiro, ja pietiktu ar peronu ar stikla jumtiņu," tā savu izbrīnu par "Rail Baltica" projektu LTV raidījumā "Kas notiek Latvijā?" neslēpa finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV).

Skaidrības, kā varētu beigties grandiozais dzelzceļa projekts "Rail Baltica", patlaban nav nevienam valstsvīram.

Ašeradens raidījumā diskusijās arī bija skeptisks, vai tuvākā nākotnē mēs Rīgas centrā vispār ieraudzīsim tiltu pāri Daugavai, un atzina, ka iespējas aizņemties "Rail Baltica" projekta finansēšanai Latvijai nav – valsts saistības ir pārāk lielas.

"Delfi" jau ziņoja, ka valdība otrdien vienojās, ka Satiksmes ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju līdz nākamā gada jūlijam iesniegs informāciju par "Rail Baltica" īstenošanai nepieciešamo finansējumu, ļaujot noteikt izmaksu griestus, par kādu valsts būtu gatava īstenot šo projektu.

Tāpat līdz nākamā gada novembrim tiks vērtēts, kuru no no starptautiskajām stacijām – Rīgas centrālo staciju vai lidostu "Rīga" – savienot ar "Rail Baltica" trasi.

Kā sēdē sacīja Ašeradens, sākotnēji projekta izmaksas tika lēstas deviņu miljardu eiro apmērā, tagad tās samazinātas līdz sešiem miljardiem eiro, tomēr joprojām nav zināms, cik precīzi šis projekts izmaksās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!