Līdz šā gada 1. aprīlim liftu valdītājiem ir jāveic drošuma novērtēšanas pārbaudes 1700 liftu, kas uzstādīti pirms 2000. gada 1. septembra, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Saskaņā ar Bīstamo iekārtu reģistra (BIR) datiem līdz šī gada 1. janvārim drošuma novērtēšana vēl joprojām nav veikta 45% liftu.
PTAC aicina veco liftu valdītājus savlaicīgi sazināties ar akreditētām inspicēšanas institūcijām, lai veiktu to drošuma novērtēšanu.
Vecie lifti ražoti atbilstoši sava laika drošības prasībām. Laika gaitā un negadījumu pieredzē ir apzināti veco liftu radītie riski un liftu drošības prasības ir kļuvušas stingrākas. Lai pasargātu lietotājus un apkalpojošo personālu no lietošanā esošo veco liftu radītajiem drošības riskiem, ir nepieciešama šo liftu drošuma novērtēšana un risku novēršana.
Kā notiek drošuma novērtēšana un risku novēršana?
Pārbaude: Inspicēšanas institūcija novērtē lifta drošumu.
Protokols: Inspicēšanas institūcija mēneša laikā sagatavo protokolu par konstatētajiem riskiem.
Risinājumu plāns: Lifta valdītājs sešu mēnešu laikā sagatavo risku novēršanas vai samazināšanas pasākumu plānu.
Plāna aktualizācija BIR: Inspicēšanas institūcija izskata plānu un atjauno BIR ar sagatavoto informāciju.
Risku novēršana: Atkarībā no riska līmeņa lifta valdītājs pakāpeniski 5 līdz 15 gadu laikā veic risku novēršanas vai samazināšanas pasākumus.
PTAC aicina ēku īpašniekus, īpaši dzīvokļu īpašniekus kopīpašumā esošajās daudzdzīvokļu ēkās aktīvi iesaistīties lēmumu pieņemšanā par liftu drošuma uzlabošanu vai liftu nomaiņu.
Nekavējoties veikt risku izvērtēšanu, īpaši liftiem daudzdzīvokļu ēkās, lai savlaicīgi pieņemtu atbilstošus lēmumus par uzlabojumu veikšanu vai liftu nomaiņu.