Pasažieru vilciena pārvadātājs "Vivi" šonedēļ prezentēja pirmo ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai aprīkoto elektrovilcienu.
Plānots, ka visu 32 jauno elektrovilcienu aprīkošana ar velosipēdu turētājiem tiks pabeigta līdz šī gada maija beigām.
Stiprinājumu kopējās izmaksas sasniedz 948 592 eiro, kas radījis jautājumus sociālo lietotāju vidū. Lai kliedētu jautājumus, uzņēmums skaidro, ka elektrovilcienu aprīkošanas ar velosipēdu turētājiem izmaksas veido ne tikai pašu stiprinājumu projektēšana, ražošana un uzstādīšana, bet arī vagona salona un griestu paneļu pārbūve, elektroinstalācijas darbi, sešu sēdvietu demontāža, aizstājot tās ar sešiem atvāžamajiem sēdekļiem, trīs sānu logu nomaiņa, bagāžas plaukta demontāža, starpsienas vilciena ieejas zonā un grīdas seguma pārbūve, kā arī marķējumu izvietošana. Tāpat projekta izmaksās ietilpst darbinieku apmācības, darbu uzraudzība un vilcienu resertifikācija.
"Metāla turētāji, kas ierīkoti vilcienos un ko redz pasažieri, ir tikai maza daļa no tā, ko ietver tehniskais projekts. Būtībā ir daļēji pārbūvēts viss vagona salons, pārbūvējot un padarot plašāku ieejas zonu, pārbūvējot sēdvietas, plauktus un logus, lai, ņemot vērā tehniskās iespējas, risinājums būtu pasažieriem maksimāli ērts’’, saka AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Ņemot vērā, ka elektrovilcienu ražotājs ir "Škoda Vagonka", arī tehniskā projekta izstrāde un visu nepieciešamo materiālu ražošana tika uzticēta Čehijas uzņēmumam, tādā veidā nodrošinot velonovietņu sekmīgu savietojamību ar elektrovilcieniem, risinājuma resertifikāciju un garantiju.
Jau ziņots, ka katrā elektrovilcienā kopā būs pieejami 12 velosipēdu turētāji, pa sešiem katrā galvas vagonā. Pasažieriem būs iespējams izvēlēties – divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli. Tāpat velosipēdus iespējams novietot zonā, kas paredzēta personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ja zonu nav aizņēmušas pieminētās prioritārās pasažieru grupas.
Šobrīd ar velosipēdu stiprinājumiem aprīkoti divi elektrovilcieni, savukārt pārējo 30 elektrovilcienu aprīkošana tiks īstenota pakāpeniski līdz šī gada maija beigām.