Rīgas lidostā situācija ar negodprātīgiem taksometriem ir stabilizējusies, norāda Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
"Visi gadījumi nav pilnībā izskausti, bet situācija ir uzlabojusies. Lidostas kontrolētāji uzrauga situāciju, arī policija veic savu darbu, un šādu krāpniecisku gadījumu skaits un sūdzību skaits ir samazinājies," atzīmēja Rīgas lidostas vadītāja.
Viņa norādīja, ka lidosta no savas puses kopā ar lidostas dienestiem un Rīgas policijas iecirkni ir izveidojuši kontroles sistēmu, tādējādi negodprātīgiem taksometru vadītājiem ar viņu transporta līdzekļiem ir apgrūtināta iespēja iekļūt lidostas teritorijā.
"Kad šādi vadītāji tiek identificēti, policija lidostai atsūta oficiālu paziņojumu, ka ir fiksēts krāpšanas gadījums vai nav atļaujas, tad lidosta liedz iebraukšanu P1 stāvvietā. Tādu vadītāju, kuriem lidosta ir liegusi iebraukšanu, ir ļoti daudz," sacīja Odiņa.
Viņa minēja, ka situāciju uzlabo arī vaučeru ieviešana, jo tas palīdz noturēt pakalpojuma izmaksu maksimālo līmeni. Tomēr viņa atzina, ka vaučeri netiek ļoti plaši izmantoti.
"Ceru, ka tiks pieņemti arī jaunie noteikumi par maksimālajiem tarifiem. Arī "Bolt" un citu aplikāciju taksometrus ir iespēja izsaukt, un pasažieri to aktīvi izmanto. Ļoti palīdz arī "Lux Express" mikroautobuss, kas par relatīvi zemu cenu un ar labu servisu nogādā pasažierus centrā," norādīja Odiņa.
Rīgas lidostas vadītāja sacīja, ka galvenais ir tas, ka pasažieriem ir izvēle un maksimāli daudz iespēju - sabiedriskais transports, mikroautobuss, pietiekamā skaitā licencētu taksometru, kā arī iespēja izsaukt transportu ar aplikāciju palīdzību.
Jautāta, kā situāciju varētu uzlabot vēl labāk, Odiņa norādīja, ka ir pētījusi citās lidostās ieviestus risinājumus. "Esam vērtējuši arī risinājumu par vienotu taksometru izsaukšanas veidu, kad pasažieris var izvēlēties taksometru, ar kuru viņš vēlas braukt, ievadīt galamērķi un uzreiz redzēt cenu," piebilda Odiņa.
Viņa atzina, ka diez vai tas palīdzētu izskaust nelegālos pārvadātājus, bet cilvēks būtu informēts par cenu.
"Sūdzības jau ir vairāk par to, ka cilvēks nav ticis informēts par cenu un beigās maksa var būt ļoti atšķirīga. Arī maksimālo tarifu noteikšana novērsīs šādas sūdzības, jo visiem būs skaidrs, ka no lidostas līdz centram maksimālā cena ir konkrēts tarifs," piebilda Odiņa.