Jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konkursa "TechChill" finālā visas investīciju iespējas par kopējo vērtību 610 000 eiro un arī kopienas balva 10 000 eiro šogad tika jaunuzņēmumiem no Latvijas, portālu "Delfi" informēja Ieva Treija.
Finansiāli lielāko investīciju iespēju - 250 000 eiro - no iespējkapitāla fonda "BAD.Ideas Fund" saņēma Latvijas jaunuzņēmums "Theo", kas, pašu vārdiem, piedāvā pasaulē pirmo t.s. "plug & play" biznesa informācijas konteksta pārvaldības platformu maziem un vidējiem uzņēmumiem. Jaunuzņēmums saņēma arī iespējkapitāla fonda "Firstpick" sarūpēto 100 000 eiro investīciju iespēju, kas nozīmē - ja abas puses vienosies par nosacījumiem, tad iespējkapitāla fonds investēs jaunuzņēmumā minēto summu.
Latvijas Biznesa eņģeļu tīkls (LatBan) savu balvu - 100 000 eiro investīciju iespēju - sadalīja divās daļās. 50 000 eiro tika jaunuzņēmumam "Tournated", kas piedāvā "Shopify" platformas alternatīvu sporta organizācijām savu saimniecību pārvaldīšanai. 50 000 no LatBan tika arī "AdsMom" - programmatūras platforma uzņēmumiem, kas analizē globālās reklāmu bibliotēkas, lai uzlabotu reklāmu veiktspēju. "AdsMom" saņēma arī "TechChill" kopienas balvu - 10 000 eiro. Tā tiek iemaksāta ieguvēja bankas kontā, un par šīs naudas izlietojumu jaunuzņēmumam nav jāatskaitās. Kopienas balvu šogad kopīgi nodrošina uzņēmumi "eazyBI", "Mintos", "Weby VC" kā arī akselerators "Plug & Play" un uzņēmējs Armands Broks.
No visiem 10 finālistiem tika īpaši izcelts arī zinātņietilpīgais jaunuzņēmums "Protium Tech", kas ir radījis augstas efektivitātes risinājumu ūdeņraža ražošanas izmaksu samazināšanai. Šis jaunuzņēmums saņēma investīciju iespēju 100 000 eiro apmērā no iespējkapitāla fonda "Depo Ventures" un 60 000 eiro no akseleratora "Beamline".
"Šī gada "TechChill" jaunuzņēmumu konkursa "Fifty Founders Battle" finālam žūrijas atlasītie 10 jaunuzņēmumi skaidri demonstrē to, kāpēc vietējā startup vide bieži šķiet nemanāma. Šeit ir ļoti talantīgi jaunuzņēmumu dibinātāji, kuri attīsta nišas produktus - gan zinātņietilpīgas tehnoloģijas, gan produktus biznesam jeb B2B risinājumus. Tie ir nemanāmi plašākai publikai, bet pakāpeniski kļūst par savas nozares līderiem globālā mērogā. Un visiem šī gada prezentāciju konkursa uzvarētājiem noteikti ir šāds potenciāls," konkursa rezultātus komentē "TechChill" vadītāja Annija Mežgaile.
Vēl trīs finālisti tika pie iespēja bez maksas apgūt īpašu uzņēmējiem pielāgotu apmācību programmu Draperas universitātē Kalifornijā. Šīs balvas vērtība ir vairāk kā 36 000 ASV dolāru, ņemot vērā, ka tiks apmaksāta ne tikai dalība apmācību programmā, bet arī uzturēšanās izdevumi trim komandām - "Muun Health" (Igaunija) un diviem Latvijas jaunuzņēmumiem "Protium Tech" un "Submerge Baltic".
Īpašo balvu no mākslīgā intelekta uzņēmuma "Typewiser" saņēma pieci finālisti - Latvijas jaunuzņēmumi "Protium Tech" un "Submerge Baltics", kā arī Igaunijas jaunuzņēmumi "GaltTech", "SelectZero" un "Muun Health". Balva paredz pieeju rīkam, kas atvieglos pieteikuma sagatavošanu publiskā finansējuma saņemšanai. "Typewiser" mākslīgā intelekta rīku vienu gadu bez maksas varēs izmantot arī Latvijas jaunuzņēmums "Hospilly". Saukārt, "Submerge Baltics" vēl papildus varēs izmantot citu rīku, ko nodrošina uzņēmums "GFS Innovations" un kas palīdz atrast konkrētam uzņēmumam piemērotākos finansējuma iegūšanas instrumentus un sagatvot pieteikumus noskatītā finansējuma saņemšanai.
Igaunijas komanda "BoxBox", kas finālā neiekļuva, saņēma atvieglotus iekļūšanas noteikumus "Traction Builder 2.0" akseleratorā, ko nodrošina uzņēmums "Snap Inc.".
Bezpeļņas organizācija "TechChill" ir Latvijas jaunuzņēmumu vides pārstāvju iniciatīva. Tās mērķis ir veicināt tehnoloģiju un jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstību, starptautisko atpazīstamību un investīciju piesaisti. Organizācijas nozīmīgākais ikgadējais notikums ir tās organizētā starptautiskā konference "TechChill", kas no 2026. gada 11. līdz 13. martam norisināsies
Rīgā, Fantadromā un Hanzas Peronā. Iecerēts, ka uzņēmēju foruma programmā 100 starptautiski runātāji divu dienu garumā uz vairākām skatuvēm pārrunās tehnoloģiju tendences, stāstīs uzņēmējdarbības veiksmes un iedvesmas stāstus un pulcēs 2300 uzņēmējus, tehnoloģiju ekspertus, investorus un starptautiskos medijus.