![Divu EDzL valdes locekļu atlase izmaksās vairāk nekā 10 tūkstoši eiro Divu EDzL valdes locekļu atlase izmaksās vairāk nekā 10 tūkstoši eiro](https://images.delfi.lv/media-api-image-cropper/v1/e26319eb-f379-407e-836d-d15da6d3a66f.jpg?w=576&h=324&r=16:9)
Divu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes locekļu atlasi veiks personāla atlases kompānija SIA "Human Source", par to saņemot 10 350 eiro bez pievienotā vērtības nodokļa (PVN), liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).
EDzL izsludinātajā konkursā pieteicās seši pretendenti, bet iepirkuma slēgšanas tiesības piešķirtas "Human Source", jo tās piedāvājums bijis saimnieciski izdevīgākais.
Piedāvājumu konkursā iesniedza arī SIA "Pedersen&Partners", kuras piedāvātā līgumcena bija 48 000 eiro bez PVN, SIA "Fontes Executive Search", kuras piedāvātā līgumcena bija 18 000 eiro bez PVN, SIA "My HR", kuras piedāvātā līgumcena bija 13 555 eiro bez PVN, SIA "Astral Executive Search", kuras piedāvātā līgumcena bija 12 879 eiro bez PVN, un SIA "Eiro personāls", kuras piedāvātā līgumcena bija 12 000 eiro bez PVN.
Iepirkuma līgums paredz, ka "Human Source" būs jāsniedz personāla atlases pakalpojumus divu EDzL valdes locekļu atlasei atbilstoši tehniskajai specifikācijai, izpildītāja piedāvājumam, kapitāla daļu turētāja izvirzītajām prasībām valdes locekļu kandidātiem un nominācijas komisijas noteiktajai kārtībai.
Jau ziņots, ka pērn aprīļa beigās no amata atkāpās EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un valdes loceklis Arnis Staltmanis.
EDzL pagaidu valdes priekšsēdētāja amatā 3. maijā tika iecelts Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" Latvijas filiāles toreizējais vadītājs Ēriks Diļevs, bet 9. maijā par EDzL pagaidu valdes locekli – Baiba Zauere.
Satiksmes ministrija (SM) iepriekš skaidroja, ka abi valdes locekļi pienākumus pildīs līdz brīdim, kad tiks iecelti jauni EDzL valdes locekļi, kurus izvēlēsies, organizējot publisku kandidātu pieteikšanās konkursu normatīvos noteiktajā kārtībā.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017. gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.