
Šī gada 30. aprīlī "Latvian Art Directors’ club" (LADC) rīkotais radošās izcilības festivāls "ADwards" jau astoņpadsmito reizi pulcēs Latvijas labākos reklāmas, dizaina un citu radošo industriju pārstāvjus, lai starptautiskas žūrijas vadībā izvērtētu un apbalvotu labākos darbus.
Pieteikšanās festivālam notiks divos posmos, 1. posms līdz šā gada 10. martam un otrais posms līdz 31. martam, savukārt svinīgā apbalvošanas ceremonija notiks 2025. gada 30. aprīlī.
Festivāla rīkotāji "Latvian Art Directors’ club" aicina iesniegt darbus festivālā 10 kategorijās – ar tām sīkāk var iepazīties festivāla mājaslapā www.adwards.lv. Vērtēšanai iespējams iesniegt darbus, kas īstenoti laika periodā no 2023. gada 1. jūlija līdz 2025. gada 31. martam. Šī gada festivāla tēma ir "Paradīzes dārznieki", kas simboliski apspēlē radošo industriju kā apsolīto dārzu, un tās pārstāvjus – kā ideju dārzniekus.
"Radošo industriju dārzs Latvijā ir talantu pilns. Tomēr būsim modri – dārzs ir arī pilns kārdinājumiem. Tas mudina iet vieglāko ceļu, necīnīties par idejām un atdot dārzu nezālēm," tā par festivāla radošo konceptu portālam "Delfi" saka LADC padomes locekle un dizaina studijas "Ausme" līdzdibinātāja Dārta Apsīte.
Rīkotāji mudina iesniegt darbus kā lielām aģentūrām, tā mazāka izmēra studijām un individuālajiem profesionāļiem.
"Ar manāmu jaudu esam uzsākuši "Latvian Art Directors’ club" jauno sezonu, kuras ietvaros vēlamies kļūt pieejamāki ne tikai jau sevi pierādījušām aģentūrām, bet arī studijām un brīvmāksliniekiem. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz festivālu svinēsim visas dienas garumā – pirmajā daļā aicināsim uz iedvesmojošām lekcijām, bet vakarā kopīgi svinēsim izcilākos industrijas darbus, " stāsta LADC prezidents un TBWA\LATVIA radošais izpilddirektors Kaspars Eglītis.
2023. gadā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.
Balvu "Young Creative", kurai reklāmas, graskā un digitālā dizaina darbus iesniedz jaunie radošie talanti līdz 28 gadu vecumam, ieguva Alise Stefānija Miļuhina ar grāmatu "100 Latvijas burti / 100 Latvian letters" (klients: Latvijas Mākslas akadēmija).
Titulu "Agency of the year" ieguva aģentūra "McCann Rīga".
Arī šogad žūrijas darbs norisināsies gan klātienē, gan attālināti. Darbus vērtēs nozarē atzīti reklāmas, dizaina un radošo industriju eksperti no Latvijas un ārvalstīm.