Lai elektroniskais paraksts nonāktu datorā, nepieciešams viedkartē ievadītās informācijas lasītājs. Kā norādīja Reirs, šī ierīce maksā piecus latus, tādējādi kopējā summa, kas iedzīvotājam būtu jāizdod elektroniskā paraksta lietošanai, būtu no 12 līdz 16 latiem.
Reirs prognozēja, ka e - paraksts kalpos ne tikai uzņēmējiem, bet jebkuram cilvēkam, kurš vēlēsies pašvaldībā iesniegt kādu dokumentu.
E - parakstu ieviesīs septembrī. Līdz tam tiks īstenoti e-paraksta izmantošanas pilotprojekti, notiks audits, savukārt Datu valsts inspekcija veiks e-paraksta sistēmas sertifikāciju. Tuvāko mēnešu laikā būs jāuzlabo arī pakalpojumi, kas balstīti uz e-paraksta izmantošanu.
Uzņēmumi vai iedzīvotāji, izmantojot e-parakstu, varēs to pievienot elektroniskā pasta vēstulei vai kādam dokumentam, līdzīgi kā parakstot to ar roku.
Savukārt šādas elektroniskās vēstules saņēmējs varēs aplūkot sūtītājam izsniegto sertifikātu un pārliecināties, ka tas ir īsts. To, vai lietotājs ir sertificēts, varēs pārbaudīt arī internetā.
Izmantojot e-parakstu, varēs izmantot valsts un pašvaldību iestāžu elektroniskos pakalpojumus. E-paraksts varētu noderēt arī uzņēmumiem savstarpējas informācijas apmaiņai, piemēram, veicot pasūtījumus un apstiprinot tos.
E-parakstu varēs pievienot arī fotogrāfijai, transakcijai, jebkuriem elektroniskiem datiem.
Cilvēkam, kas vēlēsies izmantot e-parakstu, būs jāiesniedz iesniegums Latvijas Pastā, uzņēmums pārbaudīs datus, izgatavos karti un izsūtīs PIN vēstuli jeb uzaicinājumu saņemt karti.
Tad tiks noslēgts līgums un Latvijas Pasts aktivizēs karti. Pasts lēš, ka no pieteikuma iesniegšanas brīža līdz kartes saņemšanai paies divas nedēļas.