Kā informēja "Dienas Mediju" sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Anna Muhka, 4.vietā reputācijas "topā" ierindojies saldumu ražotājs AS "Laima", 5.vietā - degvielas mazumtirgotājs SIA "Latvija Statoil", 6.vietā - telekomunikāciju operators SIA "Lattelecom", 7.vietā - alus ražotājs AS "Aldaris", 8.vietā - mazumtirdzniecības veikalu tīkls SIA "Rimi Latvia", 9.vietā - AS "Swedbank", 10.vietā - dzērienu ražotājs SIA "Cido Grupa".
Ar "Zaļā punkta" iniciatīvu šogad jau trešo gadu pasniegta "Zaļā balva" Latvijas "zaļākajam" uzņēmumam. Kā Latvijas "zaļākais" uzņēmums šogad novērtēts SIA "Lāči", kas pētījumā saņēmis visaugstākos vērtējumus faktorā "Atbildība pret vidi".
Savukārt sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) Reputācijas topā izveidota jauna nominācija "Uzņēmuma eksporta potenciāls", kuru šogad ieguva SIA "Stenders".
LTRK Eksporta padome pasniedza arī divas īpašās balvas - "Krišjāņa Valdemāra balvu "Latvji, brauciet jūriņā"" uzņēmumam SIA "Pure Food" un "Sprīdīša balvu" uzņēmumam SIA "PharmIdea".
Topa veidotāji norāda, ka patlaban, kad Latvijas un pasaules ekonomika joprojām atrodas izaicinājumu pilnajā situācijā, ko radījusi globālā finanšu krīze un Latvijas iekšējie sociālekonomiskie procesi, tops vērtē un parāda arī to, kurš uzņēmums ir gatavs un spējīgs pietiekami elastīgi adaptēties jaunajai situācijai, kā arī reaģēt uz sabiedrības vispārējo noskaņojumu.
Topa metodoloģiju veidojis laikraksts "Diena" sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru "Nords Porter Novelli", sociālantropologu Robertu Ķīli un Somijas reputācijas pētniecības uzņēmumu "Pohjoisranta".
Tāpat kā iepriekšējos gados, aptauju veic sabiedriskā domas pētījumu centrs SKDS. Uzņēmumus vērtēja un atsevišķu "Reputācijas Topu" veidoja arī neatkarīgi eksperti - uzņēmēji, sabiedrisko organizāciju, valsts pārvaldes iestāžu, nozares asociāciju vadītāji, akadēmiķi un mediju pārstāvji.
Reputācijas tops pirmo reizi tika izveidots 2004.gadā.