"LK valde īsteno visus nepieciešamos drošības pasākumus, lai aizsargātu sabiedrības vairāk nekā 5000 akcionāru īpašumu, tajā skaitā fiziskus drošības pasākumus, tostarp žoga uzlikšanu ap uzņēmuma administratīvo ēku Rīgā," teikts LK valdes paziņojumā. Šādu rīcību LK valde pamato ar bažām, ka daļa akcionāru piektdien tomēr varētu mēģināt noturēt ārkārtas akcionāru sapulci, lai gan valde to ir pārcēlusi uz decembra vidu.
LK rīcībā esot ziņas, ka šie akcionāri plāno uzņēmuma ēku ieņemt ar varu, izmantojot apsardzes kompāniju "TM Security" – to pašu, kuras darbinieki pērn martā pārņēma AS "Ventbunkers" ēku Ventspilī, izraisot vairāku mēnešu ilgus "apsargu karus", kuros iesaistījās arī policija. Apsargu konflikts bija saistīts ar AS "Ventbunkers" īpašnieku strīdiem par uzņēmuma pārvaldību.
LK arī informē, ka ceturtdien Lielbritānijas tiesā, kas izskata lietu par iespējamu 100 miljonu ASV dolāru izkrāpšanu no uzņēmuma, LK advokāti lūguši par atbildētāju noteikt arī bijušo LK padomes locekli, Ventspils mēra Aivara Lemberga opozicionāru Ventspils tranzītbiznesa uzņēmumos Oļegu Stepanovu. LK ziņo, ka kopumā šajā tiesvedībā figurē piecas ārzonu kompānijas – "Recoletos Limited", "Romanica Overseas Limited", "Skeena Overseas Limited", "Luzero Limited" un "Chandler Limited", kas saistītas ar LK bijušajām amatpersonām – tajā skaitā Stepanovu, Valēriju Godunovu un Alvi Akmeni, – un tiek vainotas nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā.
Latvijā šos darījumus izmeklē kriminālprocesa ietvaros un Apsītis informē, ka LK vadība "šajās dienās" no savas akcionāres AS "Ventspils nafta" (VN) saņēmusi ziņas, ka divi augsta ranga VN īpašnieku "Vitol Group" menedžeri Pols Malholands un Džefrijs Mārcs saņēmuši pavēstes ar aicinājumu ierasties Latvijas tiesībsargājošajās struktūrās paskaidrojumu sniegšanai.
LK valde "visiem saviem akcionāriem, biržai AS "NASDAQ OMX Riga", vērtspapīru tirgus uzraugiem, kā arī valsts institūcijām un tiesībsargājošajām struktūrām" uzsver, ka piektdien LK ārkārtas akcionāru sapulce nenotiek, jo ir pārcelta uz 17.decembri. "Tādējādi jebkuri mēģinājumi noturēt AS "Latvijas kuģniecība" akcionāru sapulci ir uzskatāmi par nelikumīgiem," uzsver LK.
LK paziņojumā skaidrots, ka ārkārtas akcionāru sapulce pārcelta, ņemot vērā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras kā Latvijas valsts akciju turētāja iebildumus pret VN ierosinātajiem un sapulces daba kārtībā iekļautajiem grozījumiem LK statūtos, kas, pēc VSAA domām, paredz valsts interešu klaju ignorēšanu, likvidējot valsts tiesības uz vietu uzņēmuma padomē, un tādējādi pārkāpj LK privatizācijas noteikumus.
Jau vēstīts, ka labklājības ministrs Uldis Augulis (ZZS) šonedēļ negaidīti publiskā paziņojumā un vēstulē premjeram Valdim Dombrovskim (JL) pauda bažas, ka ir apdraudētas valsts īpašumtiesības LK, jo VN rosinātās izmaiņas statūtos, kas paredz samazināt valdes locekļu skaitu, mazina valsts ietekmi un pārkāpj LK privatizācijas noteikumus.
Paziņojumi oficiālajos avotos, piemēram, biržā, liecina, ka LK bija izsludinājusi akcionāru sapulci 8.oktobrī, taču vēlāk uzņēmuma valde atsauca šo paziņojumu un informēja, ka sapulce ir pārcelta uz 17.decembri. 8.oktobrī izsludinātās akcionāru sapulces darba kārtībā bija iekļauti tikai divi jautājumi - padomes vēlēšanas un grozījumu statūtos apstiprināšana.
LK lielākie akcionāri ir "Ventspils nafta" ar 49,94% akciju, AS "International Baltic Investment Ltd" ar 27,55% akciju un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kas ir valsts akciju turētāja ar 10% akciju. LK kopējais akciju un kopējais balsstiesīgo akciju skaits ir 200 000 000.
LK padomes priekšsēdētājs ir Māris Gailis, savukārt padomes locekļi - Vladimirs Solomatins, Andris Vilcmeiers, Olga Pētersone, Ansis Sormulis, Svens Zālītis, Guntis Ločmelis, Miks Ekbaums, Normunds Staņēvičs, Vladimirs Koškuls, Kārlis Boldiševics un Uldis Pumpurs.
LK valdes priekšsēdētājs ir Imants Sarmulis, bet valdes locekļi - Andris Linužs, Raivis Veckāgans.
LK ir viens no pasaules lielākajiem kuģu īpašniekiem vidēja izmēra tankkuģu segmentā. Kompānija veic kravu pārvadājumus visās pasaules jūrās un okeānos, apmāca un komplektē starptautiskajām konvencijām atbilstošas apkalpes, kā arī piedāvā kuģu tehnisko menedžmentu saviem un citu kuģniecību kuģiem.