"TAV Airports Holding" ir atbildīgs par Starptautiskās lidostas Rīga komercplatību iznomāšanu un beznodokļu tirdzniecības nodrošināšanu. Kompānijas meitas uzņēmums ATU šogad arī uzsāka beznodokļu komerzonas rekonstrukciju Rīgas lidostā.
Jau ziņots, ka "TAV Airport Holding" (TAV) uzvarējis starptautiskās lidostas "Rīga" izsludinātajā konkursā par komercplatību iznomāšanu, tai skatā beznodokļu zonā.
TAV dibināts 1997.gadā un kompānija darbojas četrās Turcijas lielākajās lidostās - Stambulā, Ankarā, Izmirā un Antālijā, kā arī darbojas divās lidostās Gruzijā un vienā – Tunisijā. Pērn jūnijā Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" un Turcijas kompānija "TAV Airport Holding" ("TAV") parakstīja saprašanās memorandu par kopuzņēmuma izveidi, kas nodarbosies ar jauna pasažieru termināļa attīstīšanu, būvniecību un ekspluatāciju starptautiskajā lidostā "Rīga".
Pērn jūnijā sākumā nacionālā aviokompānija "airBaltic" jau parakstīja līgumu ar koncernu "TAV Airports Holdings A.S." par kopuzņēmuma "North Hub Services" dibināšanu, kas nodarbosies ar jaunā pasažieru termināļa attīstīšanu lidostā.
Pērn aprīlī HAVAS, kas ir TAV koncerna uzņēmums, no "airBaltic" vadītājam Bertoltam Flikam piederošā uzņēmuma "Baltijas Aviācijas sistēmas" iegādājās pusi no virszemes pakalpojumu sniedzēja "North Hub Services". Vēlāk šis uzņēmums kā vienīgais pretendents uzvarēja konkursā par tiesībām sniegt lidlauka pakalpojumus Rīgas lidostā.
TAV arī savulaik piedalījās konkursā par partnerību Rīgas lidostas infrastruktūras attīstībai, kura ietvaros bija plānota pilnīgi jaunas lidostas celtniecība, iekļaujot esošās lidostas "Rīga" celtnes vienotā arhitektūras ansamblī. Konkursā uzvarējušie privātie partneri - TAV un SIA "Skonto būve" - solīja projektā investēt 300 miljonus eiro (211 miljonus latu). Vēl 200 miljonus eiro (140 miljonus latu) bija plānots piesaistīt no citiem investoriem.
Būvniecību bija plānots sākt 2009.gadā, lai termināli pabeigtu 2012.gadā, taču pērn valdība nolēma projektu pārtraukt.