"Patlaban 30% trifeļu paredzēti vietējam tirgum, bet eksportam - 70%. Uzņēmuma attīstības koncepcija paredz divu gadu laikā eksportu palielināt līdz 90%. Latvija ir ļoti mazs tirgus, tādēļ uzņēmuma prioritāte ir eksports," sacīja Žimants.
Viņaprāt, Pūres šokolāde ļoti populāra ir Austrumu tirgos - Azerbaidžānā, Baltkrievijā un Ukrainā. Uz Krieviju nosūtītai pirmās sešas kravas ar piecām tonnām trifeļu katrā, un Krievijā esošais veikalu tīkls "Ašan" akceptējis "Pure Chocolate" savā piedāvājumā. Tikmēr Rietumu tirgū "Pure Chocolate" "īpaši nelaužas", jo tas jau pārsātināts ar beļģu un vācu šokolādi, sacīja Žimants.
Jautāts, kā uzņēmums spēj ieinteresēt Krievijas pircēju, kuram gadiem ilgi ir īpašas simpātijas pret "Laimas" šokolādi, Žimants sacīja, ka "Laima" Krievijā dominējot, tomēr jaunā paaudze Krievijā neizjūt tādu nostaļģiju pēc "Laimas" kā vidējā vai vecākā paaudze.
"Pašā Krievijā ir ļoti labi šokolādes ražotāji, bet pircējam tomēr ļoti patīk imports. Protams, jaunam zīmolam nav viegli ienākt šajā tirgū, tomēr ar labu dizainu, niansētu garšu, kvalitāti un samērīgu cenu varam to veiksmīgi paveikt. Krievijas eksports mums varētu būt ne vairāk kā 30%, jo, lai cik pievilcīgs būtu Krievijas tirgus, tā ir ekonomiski un politiski nestabila sadarbības valsts, kur jebkurā brīdī var gadīties nepatīkami pārsteigumi. Zinām, ka līdzīga profila Lietuvas uzņēmums uz Krievijas kārti likuši visu un eksportē turp 90% produkcijas, tomēr "Pure Chocolate" tādu risku neuzņemsies. Vienlaikus Krievijas tirgu esam definējuši kā prioritāti, jo tur ir lielākās iespējas pārdot, līdz ar to nostabilizēt ražošanu tā, lai varētu strādāt bez pārtraukumiem," sacīja uzņēmējs.
Žimants atzina, ka patlaban turpinās aprīlī sāktās sarunas arī ar ASV veikalu tīkla "Walgreens" pārstāvjiem. "Tas būs 2012.gada projekts. Tagad veicam pārrunas par īpaša dizaina izstrādi ASV pircējam, kā arī amerikāņi izvēlas, kuras trifeles un ar kādu specifisku pildījumu tiks pildītas šajās kārbās".
Kā galveno faktoru iekļūšanai eksporta tirgos Žimants definēja uzņēmēju aktivitāti un spēju reklamēt savu produktu.
"Daudzi Latvijas uzņēmēji apgalvo, ka nevar tikt klāt lielajiem veikalu tīkliem, bet jābrauc pašam un jāmeklē personīgie kontakti. Un otrs aspekts - jābrauc uz izstādēm. Jā, būs izdevumi, bet ir arī atdeve. Tā jau četrus gadus sadarbojamies ar vienu no Maskavas veikalu tīkliem. Pirmajā gadā kompānijas pārstāvji atnāca uz izstādi un trifeles tikai nogaršoja. Otrajā gadā ieradās un bija patīkami pārsteigti, ka vēl darbojamies. Trešajā gadā nāca piedāvājums aprunāties un tika saņemts pirmais pasūtījums," sacīja "Pure Chocolate" vadītājs.
"Pure Chocolate" dibināta 2007.gadā. Galvenie uzņēmuma produkti ir trifeļu konfektes, kas izgatavotas no Beļģijas kompānijas "Belcolade" tumšās un piena šokolādes, pildījumam izmantojot "Pūres" ievārījumu, ko ražo SIA "Pure Food". "Pure Chocolate" produkciju eksportē uz Franciju, Beļģiju, Spāniju, Nīderlandi, Apvienotajiem Arābu Emirātiem.
Uzņēmuma īpašnieki ir Pēteris Žimants (28,35% kapitāldaļu), Aivars Žimants (27,55%), Sandra Peimane (21,31%), Agris Štrodahs (19,9%), Ainārs Bērziņš (2,79%), Liene Tomsone (0,1%).
"Pure Chocolate" apgrozījums 2009.gadā bija 280 697 lati, bet zaudējumi - 98 001 lats.
2010.gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.