Adazu_Cipsi_jaunais_logo
Foto: Publicitātes attēli
Latvijas kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs AS "Latfood" ir pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam (EU Pledge), saskaņā ar kuru pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi ES ievēro noteiktus produktu reklamēšanas standartus medijos, neizvietojot produktu reklāmas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam, informē uzņēmums.

Šāds lēmums pieņemts, turpinot AS "Latfood" izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana, skaidro "Latfood".

Līdz ar memoranda parakstīšanu AS "Latfood" kā "Ādažu čipsi" ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedrs apņemas ievārot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.

"Latfood" valdes locekle un mārketinga direktore Kristīne Mālniece skaidro, ka līdz ar pievienošanos ES memorandam tā parakstītājs apņemas nereklamēt pārtikas produktus bērniem līdz 12 gadu vecumam. "Savukārt nākamais būtiskais punkts, ko paredz memorands, ir apņemšanās nereklamēt pārtikas produktus skolās, izņemot izglītojošos nolūkos. "Ādažu čipsi" stingri ievēro memoranda kritērijus visās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs, jo čipsi nav pamatēdiens, bet gan uzkoda, kas uzturā jālieto pārdomāti un sabalansēti, piemēram, baudot atpūtu," norāda Mālniece.

Tāpat "Ādažu čipsi" turpinās veikt izmaiņas produktu receptūrās, lai produktu padarītu patērētājam vēl draudzīgāku, nekā to kopumā paredz standarti sāļo uzkodu kategorijā. Piemēram, "Ādažu čipsi" ir samazinājis sāls saturu pat līdz 1,4 gramiem uz 100 gramiem produkta, kas ir būtiski zemāks rādītājs nekā vidēji kategorijā (1,8 grami uz 100 gramiem).

ES Memorands ir izstrādāts 2007.gada decembrī, un to līdz šim parakstījušas vadošās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedri. ES Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.

ES starptautiskais memorands tika ieviests kā alternatīva iniciatīvai noteikt produktu reklāmas aizliegumus medijos. Saskaņā ar memorandu pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi Eiropas Savienībā ievēro noteiktus reklamēšanās standartus. Šo standartu ievērošanu stingri pārbauda neatkarīgas starptautiskas komisijas, kas var reizi gadā ierasties uzņēmumā un pārbaudīt dokumentāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!