Foto: Valsts prezidenta kanceleja
Jelgavas autobūves uzņēmums "Amo Plant" 2012.gadā plāno sākt autobusu sērijveida ražošanu, Valsts prezidentu Andri Bērziņu trešdien informēja uzņēmuma izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

Viņš prezidentam pastāstījis, ka "patlaban finanšu jautājumi ir atrisināti", lai gan "vienīgais jautājums, kas šobrīd vēl nav līdz galam skaidrs, ir Maskavas akcionāru pozīcija, kas nav precīzi noteikta, taču šis apstāklis nekādā gadījumā nedrīkstētu ietekmēt uzņēmuma darbību", informē prezidenta Preses dienests.

Maslovs norādīja, ka, kaut arī notikušas izmaiņas Maskavas vadībā, uzņēmums ir gatavs attīstīt projektus un strādāt Latvijas un Krievijas nākotnei.

Viņš arī informēja, ka nākamgad uzņēmums plāno palielināt darba vietu skaitu par aptuveni simts, kā arī par labo sadarbību ar Jelgavas autobusu parku, kas tiek nodrošināts ar jaunajiem autobusiem, un šobrīd ražotajiem "Belarus" traktoriem, kuriem ir rastas perspektīvas noieta tirgus pozīcijas Āfrikā.

Krievijas vēstnieks Aleksandrs Vešņakovs sarunas laikā uzsvēra, ka gada laikā, kopš uzņēmums sācis darbību, ir izdarīts ļoti daudz un tieši tādēļ ieinteresētībai no galvenā akcionāra – Maskavas mērijas – ir liela nozīme.

Savukārt Latvijas vēstnieks Krievijā Edgars Skuja, kurš daudz darījis uzņēmuma sadarbības partneru piesaistīšanai Krievijas galvaspilsētā, pauda viedokli, ka "AMO Plant" autobusu modelis, kas izstrādāts speciāli Maskavai, ir veiksmīgi izgājis pirmo izmēģinājumu un ir pamatotas cerības, ka Krievijas partneri vēlēsies tos iegādāties. Skuja arī atzina, ka neatkarīgi no lielākā akcionāra lēmuma par tam piederošo daļu privatizāciju "AMO Plant" veiksmīgi meklē noieta tirgus un attīstās.

Arī Baltkrievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Gerasimenko uzsvēra veiksmīgo sadarbību "Belarus" traktoru projektā un pauda nostāju, ka Baltkrievija arī turpmāk ir ieinteresēta sadarbības projektos ar "AMO Plant".

Valsts prezidents pēc iepazīšanās ar "AMO Plant" ražotni atzinīgi novērtēja šobrīd paveikto uzņēmumā un uzsvēra, ka tas ir labs pamats attīstībai, īpaši vēršot uzmanību uz noieta tirgiem, kas ikvienam uzņēmumam ir vitāli svarīgi, it īpaši šajā situācijā, kad pasaules ekonomikā ir nestabilitāte un neziņa. Valsts prezidents solīja arī savu atbalstu starpvalstu līmeņa attiecību veicināšanā, lai uzņēmums varētu veiksmīgi strādāt.

Jau vēstīts, ka Maskavas valdība aprīlī paziņoja par plāniem pārtraukt Krievijas vecākās autorūpnīcas ZIL darbu, kā arī pārdot savu daļu Jelgavā atvērtajā autobusu ražotnē "Amo Plant", kas izveidota ZIL sadarbojoties ar Latvijas uzņēmumu "Ferrus".

"Amo Plant" ir viens no bijušā Maskavas mēra Jurija Lužkova projektiem, kas nav guvis viņa pēcteča atbalstu. Projekta realizācijā ir ieguldīti aptuveni 30,885 miljoni eiro (21,7 miljoni latu), kas galvenokārt ir Maskavas valdības piešķirtie līdzekļi. Līdzekļus projektā ieguldījis arī uzņēmums "Ferrus" un Jelgavas pilsētas pašvaldība.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, "Amo Plant" lielākais akcionārs ar 92,6% ir Maskavas valdība, Krievijas autoražotājs ZIL ar 4,4%, kā arī Jelgavas pašvaldība un Latvijas uzņēmums "Ferrus". Kopuzņēmums izveidots 2005.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!