Lielais_klaips_Normunds_Skaugis
Foto: Publicitātes foto
Maizes ceptuves SIA "Lāči" apgrozījums šī gada pirmajos sešos mēnešos audzis par 30%, salīdzinot ar analogu laika posmu pērn, informēja uzņēmuma īpašnieks Normunds Skauģis.

"Lāču" apgrozījums 2010.gadā bijis 3,2 miljoni latu, kas ir par 11,4% vairāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 2,87 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" informācija. Tikmēr uzņēmuma zaudējumi 2010.gadā pieauga par 74% - 2009.gadā zaudējumi bija 131 532 lati, savukārt pērn sasniedza 229 000 latu.

Zaudējumus Skauģis skaidroja ar investīcijām uzņēmumā un izejvielu cenu pieaugumu.

"Pirmkārt, bija jāstrādā pie uzņēmuma attīstības arī krīzes laikā, investējot konditorejas produkcijas ražotnē 20 000 latu, kā arī izdevumi saimniecībai prasīja savu tiesu. Otrkārt, pērn otrajā gada nogalē tirgū būtiski mainījās izejvielu un pakalpojumu izcenojumi, kā arī pieauga nodokļi. Savu produktu cenu tik ātri nespējām izmainīt, tādēļ beigu beigās radās zaudējumi," sacīja Skauģis.

Viņaprāt, 2011.gada pirmā pusgada rādītāji ir optimistiski, apgrozījums audzis par 30%, saražots par 12% vairāk maizes un par 55% vairāk konditorejas izstrādājumu nekā pērn šajā pašā laikā.

"Tagad cepam ne tikai dažādus cepumus, bet arī tortes, jo šogad atklājām arī jaunu toršu ražotni, kur investēti 15 000 latu. Gribu akcentēt, ka ražotnes nebūvējām, lai ar milzīgām jaudām ienāktu tirgū un to sašūpotu. Neesam plānojuši ieņemt noteicošu daļu, bet gan gribam īstenot vairākas interesantas recepšu idejas un vienkārši ar izcili kvalitatīviem cepumiem un tortēm piedalīties šajā tirgū," klāstīja ceptuves īpašnieks, akcentējot, ka pēdējā gada laikā veikalos nopērkams arī zemeņu un ķiršu ievārījums, kā arī gaļa - basturma ar "Lāču" zīmolu.

"Tie ir produkti, kas tiek ražoti pēc "Lāču" pasūtījuma un receptēm, izmantojot mūsu preču zīmi. Paši ievārījumu nevārām un gaļu nekūpinām, bet slēdzam līgumu ar uzņēmumiem, kuri to dara. Ja mēs jaunos produktus gatavotu lokāli Babītes ražotnē, iegādājoties iekārtas, galaprodukta cena būtu neadekvāti liela. Vienkāršāk un izdevīgāk ir veikt pasūtījumu citur. Iznākumā pircējs saņem normālu cenu, savukārt uzņēmums - papildinājumu tirdzniecības tīklam. Tagad, ienākot "Lāču" veikalā, nopērkami arī citi augstas kvalitātes produkti, kas ir saderīgi ar mūsu maizi," norādīja Skauģis.

Kā ziņots, "Lāči" ir dibināti 1993.gadā un nodarbojas ar maizes un konditorejas produktu izstrādi. Uzņēmums galvenokārt piedāvā maizes produktus augtākajā cenu grupā. Pazīstamākie produkti ir "Īsta rupjmaize", "Īsta saldskābmaize", "Burkānmaize", augļu maizes, valriekstu maize un kēksi, kā arī cepumi un kūkas.

Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Normunds Skauģis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!