"Ja runā par tranzīta kravām, tad mūsu pozīcijas ir labākas, jo Klaipēdas ostai jārēķinās ar vēl vienu tranzīta valsti - Baltkrieviju. Līdz ar to, ja Krievija un Kazahstāna graudus vedīs ziemeļu virzienā, mūsu termināls būs konkurētspējīgāks, salīdzinot ar Klaipēdu," skaidro uzņēmējs.
Viņš gan arī norāda, ka ikvienai ostai ir sava tirgus niša. Klaipēda, piemēram, nevarot konkurēt par Latvijas kravām, tāpat Ventspils nevarot konkurēt par Lietuvas izcelsmes kravām.
"Tās Lietuvas kravas, kas nāk pie mums, vairāk ir jāuzskata kā izņēmums. Tas notiek tikai tad, ja ir pārāk asa iekšējā konkurence Klaipēdas ostā un visas kravas tur nevar apstrādāt. Mēs tad šo situāciju izmantojam. Klaipēda turklāt ir vienīgā Lietuvas osta," uzsver Šafranskis.
AS "Ventspils Grain Terminal" ir Latvijas un Kazahstānas kopuzņēmums ar reģistrēto statūtu kapitālu 5,5 miljonu latu apmērā. Partneri no Kazahstānas ir vadošie pārtikas graudu pārdevēji un eksportētāji pasaules tirgū, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.
2004.gada rudenī akciju sabiedrība Ventspils brīvostas teritorijā sāka būvēt specializētu graudu termināli, kurš sastāv no noliktavu kompleksa ar kopējo ietilpību 72 000 tonnu, vagonu un automašīnu izkraušanas mezgla, kuģu iekraušanas mašīnām un palīgiekārtām.
Dziļūdens pāļu konstrukciju piestātne ar 14,5 metru dziļumu ļauj apstrādāt "Panamax" tipa kuģus ar kravnesību 70 000 tonnu.
No 2006.gada septembra akciju sabiedrība "Ventspils Grain Terminal" ir Starptautiskās Graudu un lopbarības tirdzniecības asociācijas GAFTA dalībnieks kategorijā "Approved Analysts".
"Ventspils Grain Terminal" pērn gūta peļņa 393 000 latu apmērā, un kopumā tika pārkrauti 580 000 tonnu graudu.