f64_090904_taksi_017
Foto: F64

Privātpersonai Jānim Strazdiņam piederošs uzņēmums "JS Adisory" kļuvis par īpašnieku 90% taksometru uzņēmuma "Baltic Taxi" daļu, kuras Latvijas Krājbankas kraha dēļ savlaicīgi neapmaksāja bijušais nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" privātais akcionārs "Baltijas Aviācijas Sistēmas" (BAS), liecina Uzņēmuma reģistru apkalpojošā datu bāze "Lursoft".

"JS Advisory" no pagājušās nedēļas vidus kļuva par 90 000 latu vērto "Baltic Taxi" daļu īpašnieci. Uzņēmējs Jānis Naglis saglabāja savas 3000 latu vērtās daļas jeb 3% uzņēmumā, bet BAS vēl aizvien ir 7% uzņēmuma daļu 7000 latu vērtībā īpašniece.

"Lursoft" dati liecina, ka "JS Advisory" pilnībā pieder 1983.gadā dzimušajam Jānim Strazdiņam, kurš ir arī vienīgais valdes loceklis. Uzņēmuma kapitāls ir 2000 latu, uzņēmums reģistrēts 2010.gada februārī, tā darbības veids ir "konsultēšana komercdarbībā un vadībzinībās". Strazdiņam kopš uzņēmuma dibināšanas piederēja 100% tā daļu, bet no pērnā gada maija līdz novembra nogalei uzņēmumam bija divi īpašnieki – 50% piederēja Strazdiņam, bet 50% - Ukrainas pilsonim Grigorijam Gurtovojam. Pērn novembra nogalē Strazdiņš atkal kļuva par vienīgo īpašnieku.

Saskaņā ar "Lursoft" datiem Strazdiņam nav piederējuši citi uzņēmumi, viņš bija Rīgas Ekonomikas augstskolas Absolventu asociācijas dalībnieks, bet 2005.gadā – uzņēmuma "playGene" revidents.

Publiskajā telpā uzņēmuma "JS Advisory" vārds iepriekš nav izskanējis, liecina "Lursoft" laikrakstu un ziņu aģentūru arhīvi.

Jau vēstīts, ka "Baltic Taxi" ar taksometru pakalpojumu sniegšanu nodarbojas kopš 2009.gada augusta. Līdz 2010.gada martam kompānijas vienīgais īpašnieks bija Naglis. Viņa dalība "zaļo takšu" firmā pirms nepilniem diviem gadiem samazinājās līdz 30%, kad 70% daļu nonāca SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) īpašumā.

Nagļa dalība kompānijā mazinājās vēl vairāk - līdz 3% - pēc tam, kad BAS pērn vasarā pauda gatavību palielināt savu līdzdalību kompānijā līdz 97%, iegādājoties emitētās papildu daļas.

BAS bija jāapmaksā "zaļo takšu" firmas papildu daļas līdz šā gada 2.janvārim, samaksājot par tām 90 000 latu, taču pērn decembra sākumā BAS valdes locekļi vēstulē "Baltic Taxi" valdei norādīja, ka Latvijas Krājbankas kraha dēļ nespēs apmaksāt emitētās papildu daļas, tāpēc tās nonāca pašas "zaļo takšu" firmas rīcībā. Naglis skaidroja, ka 90% kompānijas papildu kapitāldaļu atrašanās pašas kompānijas rīcībā, nav apmierinoša, jo uzņēmumam nepieciešama nauda, nevis kapitāldaļas, tāpēc tika meklēts investors.

BAS līdz Latvijas Krājbankas kraham bija lielākais privātais akcionārs nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", kur tam piederēja aptuveni 47% lidsabiedrības akciju. Tās BAS bija ieķīlājusi Krājbankā, kura šo ķīlu pēc nonākšanas maksātspējas problēmās pārdeva valstij.

BAS pilnībā vai daļēji, tieši vai pastarpināti pieder vai piederēja arī vairāki ar nacionālo aviokompāniju "airBaltic" darbību saistīti uzņēmumi, tostarp "Baltic Taxi". 50% BAS daļu pieder iepriekšējam lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam, bet pārējie 50% - ārzonas kompānijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!