Lužkovs 'Amoplant' rūpnīcā - 4
Foto: LETA

Maskavas pašvaldības Īpašuma departaments plāno izsolīt Krievijas galvaspilsētai piederošās Latvijas autobusu rūpnīcas "Amo Plant" daļas, ziņo Krievijas portāls "Marker".

Departamentā informēja, ka izsole notiks šī gada pirmajā pusgadā. Visas akcijas plānots pārdot vienā paketē. Saskaņā ar portāla "Marker" rīcībā esošo informāciju, departaments akciju vērtību lēš aptuveni 21 miljona eiro (14,7 miljonu latu) apmērā.

Savukārt rūpnīcas vadība uzskata, ka pašlaik uzņēmuma vērtība nepārsniedz piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu), un akciju izsoles vietā piedāvās Maskavas pašvaldībai piekrist papildus akciju emisijai par 12,5 miljoniem eiro (8,7 miljoniem latu). Ja pēc emisijas Maskava neizmantos iespējas iegādātas jaunās akcijas, tās daļa uzņēmumā samazināsies no pašreizējiem 96% līdz 73%, portālam skaidroja "Amo Plant" izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

Maskava par plāniem pārdod savas daļas autobusu rūpnīcā paziņoja jau pērn, un, pēc Maslova teiktā, tas negatīvi ietekmējis rūpnīcas darbu, jo vairāki partneri nav pildījuši jau noslēgtos līgumos paredzētās saistības. "Piespiedu dīkstāve izmaksājusi rūpnīcai 1,5 miljonus eiro (aptuveni miljonu latu)," portālam sacījis Maslovs.

Viņš arī stāstījis, ka, saskaņā ar kompānijas vadības rīcība esošās informāciju, pagaidām neviens investors nav izrādījis interesi par Maskavai piederošo "Amo Plant" daļu iegādi. Viņaprāt, ja arī investori atradīsies, tad piedāvāta cena būs ievērojami zemākā nekā 21 miljons eiro, jo uzņēmums nav sācis ražošanu ar pilnu jaudu un to var novērtēt tikai pēc tā īpašumiem. Viņš lēš, ka uzņēmuma vērtība šobrīd nepārsniedz piecus miljonus eiro.

Uzņēmuma vadība piedāvā Maskavai atlikt akciju pārdošanu līdz 2014. – 2015.gadam, kad "Amo Plant" pilnvērtīgi uzsāks ražošanu. Rūpnīcas vadība arī tuvākajā akcionāru sapulcē rosinās emitēt jaunas akcijas 12,5 miljonu eiro vērtībā. Maslovs skaidroja, ka, Maskavai neparakstoties uz jaunajām akcijām, tās daļa uzņēmumā saruks līdz 73%. Viņaprāt, būtu loģiski, ja Maskava samazinātu dalību uzņēmumā, saglabājot kontrolpaketi.

"Amo Plant" rūpnīca Jelgavā dibināta 2004.gadā ar toreizējā Maskavas mēra Jurija Lužkova atbalstu. Maskava projektā ieguldījusi aptuveni 30 miljonus eiro (aptuveni 21 miljonu latu). Maskavas valdībai pieder 96% uzņēmuma daļu, 4,4% pieder Krievijas autorūpnīcai "Amo – ZIL", 2,7% - Jelgavas domei, bet 0,3% - AS "Ferrus".Maskava plāno izsolē pārdot tai piederošās 'Amo Plant' daļas

Maskavas pašvaldības Īpašuma departaments plāno izsolīt Krievijas galvaspilsētai piederošās Latvijas autobusu rūpnīcas "Amo Plant" daļas, ziņo Krievijas portāls "Marker".

Departamentā informēja, ka izsole notiks šī gada pirmajā pusgadā. Visas akcijas plānots pārdot vienā paketē. Saskaņā ar portāla "Marker" rīcībā esošo informāciju, departaments akciju vērtību lēš aptuveni 21 miljona eiro (14,7 miljonu latu) apmērā.

Savukārt rūpnīcas vadība uzskata, ka pašlaik uzņēmuma vērtība nepārsniedz piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu), un akciju izsoles vietā piedāvās Maskavas pašvaldībai piekrist papildus akciju emisijai par 12,5 miljoniem eiro (8,7 miljoniem latu). Ja pēc emisijas Maskava neizmantos iespējas iegādātas jaunās akcijas, tās daļa uzņēmumā samazināsies no pašreizējiem 96% līdz 73%, portālam skaidroja "Amo Plant" izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

Maskava par plāniem pārdod savas daļas autobusu rūpnīcā paziņoja jau pērn, un, pēc Maslova teiktā, tas negatīvi ietekmējis rūpnīcas darbu, jo vairāki partneri nav pildījuši jau noslēgtos līgumos paredzētās saistības. "Piespiedu dīkstāve izmaksājusi rūpnīcai 1,5 miljonus eiro (aptuveni miljonu latu)," portālam sacījis Maslovs.

Viņš arī stāstījis, ka, saskaņā ar kompānijas vadības rīcība esošās informāciju, pagaidām neviens investors nav izrādījis interesi par Maskavai piederošo "Amo Plant" daļu iegādi. Viņaprāt, ja arī investori atradīsies, tad piedāvāta cena būs ievērojami zemākā nekā 21 miljons eiro, jo uzņēmums nav sācis ražošanu ar pilnu jaudu un to var novērtēt tikai pēc tā īpašumiem. Viņš lēš, ka uzņēmuma vērtība šobrīd nepārsniedz piecus miljonus eiro.

Uzņēmuma vadība piedāvā Maskavai atlikt akciju pārdošanu līdz 2014. – 2015.gadam, kad "Amo Plant" pilnvērtīgi uzsāks ražošanu. Rūpnīcas vadība arī tuvākajā akcionāru sapulcē rosinās emitēt jaunas akcijas 12,5 miljonu eiro vērtībā. Maslovs skaidroja, ka, Maskavai neparakstoties uz jaunajām akcijām, tās daļa uzņēmumā saruks līdz 73%. Viņaprāt, būtu loģiski, ja Maskava samazinātu dalību uzņēmumā, saglabājot kontrolpaketi.

"Amo Plant" rūpnīca Jelgavā dibināta 2004.gadā ar toreizējā Maskavas mēra Jurija Lužkova atbalstu. Maskava projektā ieguldījusi aptuveni 30 miljonus eiro (aptuveni 21 miljonu latu). Maskavas valdībai pieder 96% uzņēmuma daļu, 4,4% pieder Krievijas autorūpnīcai "Amo – ZIL", 2,7% - Jelgavas domei, bet 0,3% - AS "Ferrus".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!