Lužkovs 'Amoplant' rūpnīcā - 4
Foto: LETA

Krievijas galvaspilsētas Maskavas pašvaldības un Latvijas kopuzņēmums AS "AMO Plant" marta sākumā savā ražotnē Jelgavā ir uzsākusi pilsētas autobusu "Ambassador" sērijveida ražošana, komplektējot piecus spēkratus mēnesī, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Autobusi paredzēti Latvijas un Baltijas valstu pilsētām. Vienlaicīgi tiek uzsākta zemās grīdas pilsētas autobusu A21 (MAN) licenzētas ražošanas sagatavošana. Šos autobusus iecerēts eksportēt uz Krieviju, piegādājot 60 vienības Maskavas uzņēmumam "Mosgortrans". Uzņēmumā cer, ka par šo autobusu iegādi interesi izrādīs arī Rīga.

Kopumā 2012.gadā uzņēmums plāno samontēt 120 autobusus. Nākamo trīs gadu laikā līdzīgā veidā rūpnīca plāno realizēt vairāk nekā 500 dažādu modeļu autobusus, no kuriem lielākā daļa tiks eksportēta.

Viens no tuvākajiem uzņēmuma mērķiem ir jaunas autobusu virsbūves un interjera detaļu ražotnes izveide, piesaistot papildu finansējumu no uzņēmuma akciju papildu emisijas un Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma.

Par "AMO Plant" akciju iegādi ir izrādījuši interesi pašreizējie uzņēmuma stratēģiskie partneri – Nīderlandes uzņēmums "VDL" un Vācijas koncerns "MAN". Sasniedzot vēlamo ražošanas jaudu (500 vienības gadā) tiek plānota jaunu lokālu ražotņu izveide Krievijā, kur ir liels rūpnīcas produkcijas noieta tirgus, norāda kompānijā.

Uzņēmums informē, ka pašlaik Maskavas pilsētas vadība izskata "AMO Plant" priekšlikumu par pamatkapitāla palielināšanu un uzņēmuma saglabāšanu pilsētas īpašumā, atliekot pārdošanu līdz 2014.-2015.gadam. Kārtējā izsolē "AMO Plant" akcijas netika piedāvātas, apgalvo uzņēmumā.

Ražotnē galvenokārt montē lielas ietilpības pilsētas autobusus.

Krievijas portāls "Marker" februāra otrajā pusē vēstīja, ka Maskavas pašvaldības Īpašuma departaments plāno izsolīt Krievijas galvaspilsētai piederošās Latvijas autobusu rūpnīcas "AMO Plant" daļas. Departamentā informēja, ka izsole notiks šī gada pirmajā pusgadā. Visas akcijas plānots pārdot vienā paketē. Saskaņā ar portāla "Marker" rīcībā esošo informāciju, departaments akciju vērtību lēš aptuveni 21 miljona eiro (14,7 miljonu latu) apmērā.

Savukārt rūpnīcas vadība uzskata, ka pašlaik uzņēmuma vērtība nepārsniedz piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu), un akciju izsoles vietā piedāvās Maskavas pašvaldībai piekrist papildus akciju emisijai par 12,5 miljoniem eiro (8,7 miljoniem latu). Ja pēc emisijas Maskava neizmantos iespējas iegādātas jaunās akcijas, tās daļa uzņēmumā samazināsies no pašreizējiem 96% līdz 73%, portālam skaidroja "AMO Plant" izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

"AMO Plant" rūpnīca Jelgavā dibināta 2004.gadā ar toreizējā Maskavas mēra Jurija Lužkova atbalstu. Maskava projektā ieguldījusi aptuveni 30 miljonus eiro (aptuveni 21 miljonu latu). Maskavas valdībai pieder 96% uzņēmuma daļu, 4,4% pieder Krievijas autorūpnīcai "Amo – ZIL", 2,7% - Jelgavas domei, bet 0,3% - AS "Ferrus".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!