Pasažieru vilciens - CAF - 6
Foto: Publicitātes attēli
Finanšu ministrija (FM) pauž bažas un satraukumu par šonedēļ noslēgto vērienīgo pasažieru vilcienu piegādes līgumu un tajā iekļautajiem nosacījumiem.

Kā informēja ministrijā, pretēji lūgtajam, "Pasažieru vilciens" (PV) ar šo līgumu tā arī neesot iepazīstinājis, kas tikai pastiprinot bažas un dažādas spekulācijas, ka valdības iepriekš izvirzītie nosacījumi šajā dokumentā nav pilnībā iekļauti.

FM norāda, ka tās sūtītos lūgumus PV līdz šim esot ignorējis un plašākas informācijas neesot arī Satiksmes ministrijai. Ja informācija netiks saņemta nākamajā darba nedēļā, FM pārstāvji esot gatavi personīgi doties uz PV.

Ministrija uzver, ka svarīgi ir nodrošināt, lai iepriekš valdības dotie uzstādījumi līgumā netiktu mainīti. Tāpat ir jāņem vērā, ka šis ir ļoti liels ES fondu projekts, kam pastiprināti seko līdzi arī Eiropas Komisija, un iespējamu noviržu gadījumā visas neattiecināmās izmaksas var nākties maksāt no valsts budžeta.

Kā ziņots, "Pasažieru vilciens" šonedēļ parakstīja līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF), un saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.

Kā informēja PV, plānots, ka pirmie jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014.gada pirmajā pusē. No jauna tiks iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana un apkope.

Uzņēmumā uzsver, ka PV ilgstošās sarunās panācis, ka līgums par jaunu vilcienu piegādi un uzturēšanu ir valsts un PV interesēm atbilstošs, kā arī ir izpildīti visi Ministru kabineta dotie uzdevumi, lai varētu noslēgt šo līgumu. Kopš brīža, kad par konkursa uzvarētāju tika atzīta spāņu kompānija, saskaņojumos dažādās institūcijās Latvijā un Eiropā ir pagājis ilgs laiks, tomēr iekļaušanās Kohēzijas fonda finansējuma apgūšanai noteiktajā termiņā nav apdraudēta.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!