Tramvajs Daugavpils
Foto: LETA

Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētajā Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācijas projektā Rīgas ceļu būves firma SIA "Binders" uzvarējusi iepirkuma daļā par tiesībām veikt sliežu ceļa posma rekonstrukciju, informēja uzņēmuma administrācijā.

Projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" paredzēto 6,2 kilometrus sliežu ceļa renovāciju SIA "Binders" apņēmusies veikt par 4,177 miljoniem latu.

Savus piedāvājumus konkursam bija iesnieguši divi pretendenti, SIA "Binders" piedāvājums izvēlēts, jo bijis salīdzinoši lētākais.

Tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcijas darbus plānots sākt jau maijā. Līnijas renovācijas gaitā pieturvietas tiks izbūvētas atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanas veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni.

Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" paredzēts rekonstruēt arī elektroapakšstacijas un iegādāties jaunus tramvajus. Noteikt uzvarētājus šajos iepirkumos dažādu iemeslu dēļ pagaidām nav izdevies.

Paredzams, ka jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji būs aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Projekts tiek īstenots programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas". Tā kopējās izmaksas ir 10 316 583 lati, tai skaitā attiecināmās izmaksas - 8 456 216 lati. No attiecināmajām izmaksām ERAF daļa - 7 028 040 lati (83,11%), privātais finansējums - 1 428 176 lati (16,89%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!