Maskavas arbitrāžas tiesa bankas prasībā par aizdevumu 4,8 miljonu eiro (3,37 miljoniem latu) apmērā iepriekšēju noklausīšanos nozīmējusi nākamtrešdien, 25.aprīlī, bet prasībās par 2,2 miljoniem eiro (1,55 miljoniem latu) un 10,3 miljoniem eiro (7,24 miljonu latu) atgūšanu tiesas sēde notiks 29.maijā.
Prasības saistītas ar bankas iepriekš izsniegto aizdevumu atgūšanu. Banka neatklāj ne naudas aizņēmēju, ne arī to, kad un cik lielas summas izsniegtas kredītos, jo tas esot komercnoslēpums.
"airBaltic" runasvīrs Jānis Vanags "RAPSI/rapsinews.ru" sacījis, ka lidsabiedrības rīcībā nav dokumentu, kas pierādītu tās saistības pret Krievijas banku. Tikmēr tās pārstāvji norādījuši, ka Latvijas nacionālajai aviokompānijai ir saistošas iepriekšējās vadības uzņemtās saistības, un banka centīsies savu taisnību pierādīt tiesā.
Jau ziņots, ka "airBaltic" aprīļa sākumā saņēmusi no Krievijas bankas "AKB Investbank" prasību atdot trīs kredītus 17 miljonu eiro (12 miljonu latu) apmērā. Vienlaikus Krievijas banka ar prasību vērsusies Maskavas arbitrāžas tiesā, un pastāv bažas, ka "airBaltic" lidmašīnas varētu aizturēt Krievijas lidostās, vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".
Aizdevumus šajā Krievijas bankā pērn janvārī, jūnijā un jūlijā ņēma tā brīža lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Vladimira Antonova "ofšoram" piederošais uzņēmums BAS. Šos aizņēmumus garantējusi "airBaltic" laikā, kad Fliks, baidoties no Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, vadīja lidsabiedrību no Vācijas.
"airBaltic" dibināts 1995.gadā. Satiksmes ministrija (SM) pērn 30.novembrī iegādājās BAS piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju. Akcijas tika iegādātas par to nominālvērtību – 224 453 latiem. Tādējādi valsts kļuva par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci. "Latvijas Krājbankai" ieķīlātās akcijas ministrija iegādājās uz pirmpirkuma tiesību pamata. Savukārt BAS īpašumā, pēc SM sniegtās informācijas, joprojām ir viena "airBaltic" akcija.