Stock - 483
Foto: DELFI
Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncerna apgrozījums pērn bija aptuveni 319 miljoni latu, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš " (LDz) prezidents Uģis Magonis.

Tādējādi, pēc aģentūras BNS aprēķiniem, LDz koncerna apgrozījums 2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, pieauga aptuveni par 23,9%.

Savukārt koncerna peļņa bija 19,2 miljoni latu, informēja Magonis, vienlaikus norādot, ka lielāko daļu peļņas valsts likusi izmaksāt dividendēs. Magonis atzina – lai arī lielākā daļa koncerna peļņas izmaksāta valstij dividendēs, brīdī, kad ir jāiegulda nauda infrastruktūras attīstībā, valsts nevēlas to piešķirt. "Ja šāda situācija turpināsies, tad būs traki," teica Magonis.

"No vienas puses, valsts visu mūsu peļņu varētu paņemt dividendēs kaut 100% apmērā, bet tādā gadījumā valstij vajadzētu nodrošināt savu līdzfinansējumu tajos projektos, kas ir nepieciešami. Pašlaik valsts to nevar nodrošināt. Ja valsts to nevar nodrošināt, tad koncernam labāk veidot uzkrājumus, jo mums šo naudu tiešām vajag," paskaidroja LDz prezidents.

Viņš minēja, ka bankas koncernam naudu aizdod, ja redz, ka tas ģenerē naudu. "Bet, ja banka redz, ka no no uzņēmuma nauda tiek pastāvīgi savākta, tad aizdevuma procenti ar laiku kļūs sliktāki," uzsvēra Magonis.

Tāpat viņš pastāstīja, ka daudziem projektiem piesaista Eiropas Savienības (ES) naudu, paužot, ka šie līdzekļi pēc būtības ir dāvana. "Šīs investīcijas grāmatvediski neamortizējas. Tas nozīmē, ka šo investīciju amortizācijai nauda ir jāmeklē citviet. Piemēram, patlaban lielākā daļa par ES līdzekļiem celto objektu ir labā stāvoklī, bet ar laiku būs jāsāk domāt par līdzekļu ieguldījumiem to amortizācijā. Ko mēs varam darīt šādā gadījumā? Investēt līdzekļus tikai no peļņas! Bet ko darīt, ja peļņu atņem? Nav par ko uzturēt šo dāvanu!" klāstīja Magonis.

Viņš vērsa uzmanību arī uz to, cik nozīmīgs nodokļu maksātājs ir LDz, norādot, ka dividendēs izņemtais naudas apmērs samazina arī nodokļu apmēru. "Brīžiem rodas iespaids, ka Finanšu ministrijas amatpersonas dzīvo "Excel" tabulās un realitāti tikpat kā neredz. LDz valstij ik gadu nodokļos vien samaksā 75 miljonus latu. Visvairāk naudas tiek samaksāts sociālajā nodoklī, tad iedzīvotāju ienākuma nodoklī, akcīzes nodoklī, vides un peļņas nodokļos. Tas ir īstais rezultāts! Bet, ja kāds par prioritāti dzelzceļam liek strādāt uz lielākas peļņas gūšanu, lai tad to dividendēs izņemtu no uzņēmuma, tad jārēķinās, ka arī nodokļos samaksātās summas apmērs būs mazāks," norādīja Magonis.

2010.gadā LDz koncerns strādāja ar 257,4 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā 2009.gadā, savukārt koncerna tīrā peļņa saruka vairāk nekā trīs reizes un bija 1,488 miljoni latu.

LDz pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru. LDz koncernu veido valdošais uzņēmums LDz ar piecām meitassabiedrībām – "LatRailNet", " LDz Cargo", "LDz Infrastruktūra", "LDz Ritošā sastāva serviss" un "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!