Šonedēļ Rīgā ieradīsies Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) pārstāvji, lai klātienē runātu par vilcienu iepirkuma konkursu. Sarunās puses vai nu vienosies par esošo līguma variantu, vai arī būs jauns iepirkums, pirmdien "Latvijas Radio" sacīja AS "Pasažieru vilciens" valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V).
Štokenbergs atturīgi komentēja, vai pusēm izdosies panākt vienprātību, jo "tas būs atkarīgs no pušu labās gribas", tomēr tas, ka CAF jau brauc uz Rīgu esot zināma indikācija. Tiesa, spāņu uzņēmumam gan pašam savās mājās vēl ir jāizpilda zināmi nosacījumi, kas saistīti ar finansējuma piesaisti šim projektam.
"Princips sarunās ar piegādātājiem būs vienkāršs vai nu piekrītam, vai taisām jaunu iepirkumu," Latvijas puses pozīciju raksturoja Štokenbergs.
Viņš arī atkārtoti norādīja, ka vilcienu iepirkuma līgums patlaban ir tuvu tā sākotnējai redakcijai un Latvijas pusei nav bažu, ka iepirkums varētu nesaņemt ES finansējumu. Esot arī "pieslīpētas dažas lietas", kuras izriet no loģiskiem līguma formulējumiem, piemēram, līgumā ierakstot, ka vilcieniem būs Latvijas atbilstības sertifikāts nevis Eiropas Savienības, jo tāda vienkārši nav.
Tāpat vēl neatrisināts jautājums ir par iecerēto vilcienu remonta un apkopes centru Rīgā, jo vēl nav nolemts, vai tas piederēs PV vai "Latvijas Dzelzceļam".
Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) neatbalstīja vērienīgā vilcienu iepirkuma līguma tālāku virzību, strikti norādot, ka pavasarī noslēgtais līgums ar tā mainīto redakciju netiks atbalstīts.
PV valde kopā ar uzņēmuma juristiem solīja izstrādāt priekšlikumus jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem. Jaunais PV vadītājs Artis Brikmanis iepriekš atklāja, ka esošā līguma grozījumos ir jāiestrādā tādi nosacījumi, kas ļautu saņemt ES fondu finansējumu vilcienu iegādes darījumam, jo esošā līguma redakcijā finanšu korekcijas risks ir ļoti liels.
PV aprīļa sākumā parakstīja līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju CAF, un saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.