planespotting12

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" mazākuma akcionārs "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) samaksājis vairāk nekā 50 tūkstošu latu parādu visiem trim maksātnespējas pieprasītājiem, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Uzņēmumam "Eurobalt Junipro" pārskaitīti 36,6 tūkstoši latu, "Finanšu restrukturizācijas risinājumiem" – 11,3 tūkstoši latu, bet "Mateks" – 3023 lati.

BAS pārstāvji otrdien tiesai iesniedza maksājumu apstiprinošus dokumentus, kā arī dokumentus, kas pierāda, ka BAS kontā vēl ir 56 tūkstoši latu. Tāpat tiesai tika iesniegts dokuments, kas apliecina, ka BAS aizdevis "airBaltic" 14 miljonus latu, un BAS ir prasījuma tiesības par ikmēneša procentu maksājumiem, kas mēnesī ir aptuveni 30 tūkstoši latu. BAS advokāts Uldis Šneibahs pauda pārliecību, ka uzņēmums ir maksātspējīgs un nav pamata apmierināt pieteikumus par maksātnespējas pasludināšanu.

"Eurobalt Junipro" un "Finanšu restrukturizācijas risinājumu" pārstāvji gan atzina – lai arī maksājumi no BAS saņemti, nav skaidri norādīts, par ko tieši tie veikti. Turklāt vēl nesen BAS kontā līdzekļu gandrīz vispār neesot bijis.

"Eirobalt Junipro" pārstāvis Zigurds Krastiņš paskaidroja, ka uzņēmums saņēmis maksājumu no BAS, tomēr, ņemot vērā, ka tā mērķis bijis pietiekami nekonkrēts, tas šo naudas summu ieskaitījis citā BAS saistību izpildē, proti, kredītprocentu maksājumā. Pēc viņa teiktā, maksājumu mērķis neatspoguļo, ka BAS apmaksājis konkrētos rēķinus, kuri ir maksātnespējas pieteikuma pamatā. Līdz ar nevar viennozīmīgi apgalvot, ka izpildītas saistības. "Tikpat labi mums rīt būs prasība tiesā par nepamatotu pārskaitījumu atmaksu," viņš sacīja.

Tāpat Krastiņš klāstīja, ka BAS bankas konta izraksts nepierāda brīvo līdzekļu esamību kontā. Vēl otrdienas rītā uzņēmuma konta atlikums bija 9,41 lats. "Mēs nezinām, varbūt tur tagad atkal ir tikai deviņi lati," norādīja "Eurobalt Junipro" pārstāvis un piebilda – konta izraksts nepierāda to, ka BAS rīcībā būtu līdzekļi, bet gan, iespējams, apliecina vien to, ka "parādniekam ir labi draugi, kas var iedot, ko parādīt".

Tāpat, runājot par ikmēneša procentu ieņēmumiem no "airBaltic", Krastiņš vērsa uzmanību uz to, ka pretī šiem procentu ieņēmumiem acīmredzot ir arī procentu izdevumi, jo tieši 14 miljonus latu BAS aizņēmās no kompānijas "Taurus Asset Management". Tādējādi nevar apgalvot, ka BAS rīcībā ir lieli naudas līdzekļi.

Arī "Finanšu restrukturizācijas risinājumu" pārstāvis Kaspars Zeme sacīja, ka BAS veikto maksājumu uzņēmums saņēmis, taču, pēc viņa teiktā, neskaidri norādītā maksājuma mērķa dēļ nevar uzskatīt, ka izpildītas parādsaistības, kuru dēļ tiesā tika iesniegts BAS maksātnespējas procesa pieteikums.

Jau vēstīts, ka, ņemot vērā Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā ierosināto BAS tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lietu, Rīgas rajona tiesa 3.aprīlī apturēja tiesvedību uzņēmuma maksātnespējas lietā. Taču 22.maijā Centra rajona tiesa izbeidza BAS tiesiskās aizsardzības lietu, jo uzņēmums nebija tiesai iesniedzis TAP pasākumu plānu, kas ir viens no priekšnoteikumiem, lai pasludinātu TAP. Līdz ar to Rīgas rajona tiesai bija pamats atjaunot tiesvedību BAS maksātnespējas lietā.

Šogad februāra sākumā "Latvijas Krājbankas" meitasuzņēmums "Atlantijas biroji" kļuva par BAS īpašnieku, jo bija bažas par ķīlas vērtības samazināšanos.

Satiksmes ministrija (SM) 2011.gada 30.novembrī iegādājās BAS piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju. Akcijas iegādātas par to nominālvērtību – 224 453 latiem. Tādējādi valsts kļuva par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci. "Latvijas Krājbankai" ieķīlātās akcijas ministrija iegādājās uz pirmpirkuma tiesību pamata. Savukārt BAS īpašumā, pēc SM sniegtās informācijas, joprojām ir viena "airBaltic" akcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!