717136_3qBZuU
Foto: DELFI
Uzņēmuma "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) un "Swedbank" sarunas par refinansēšanu veiksmīgi noslēgušās un uzņēmumam būšot iespējams pārkreditēties šajā bankā no maksātnespējīgās "Latvijas Krājbankas", trešdienas rītā intervijā "Latvijas Radio" apliecināja RVR līdzīpašnieks Aivars Ločmelis

Vienlaikus gan Ločmelis netieši atzina, ka uzņēmums par pārfinansēšanos runā arī ar citām finanšu institūcijām, tāpat līdz galam vēl jāturpinās sarunām ar "Swedbank". Ločmelis gan sacīja, ka šajā procesā uzņēmumam problēmu nebūšot.

"Mums ir iespējas pārkreditēties un mēs to, iespējams, veiksim vēl pirms "Pasažieru vilciena" (PV)  jaunu vilcienu iepirkuma konkursa," teica Ločmelis.

Jau vēstīts, ka RVR pagājušajā nedēļā pagarināja sadarbības līgumu ar Spānijas sliežu transporta un tā aprīkojuma ražošanas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF).

Tikmēr turpinās uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) un CAF sarunas par vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem. 11.jūnijā PV ir oficiāli iesniedzis CAF ar Finanšu un Satiksmes ministriju saskaņoto jauno vilcienu iepirkuma līguma variantu.

Grozījumi bija nepieciešami, jo Eiropas Komisija iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot "Pasažieru vilciena" un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, mūsu valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas plānotas 144 miljonu latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!