2011.gadā LDz nopelnīja 6,16 miljonus latus, tāpēc sev varēs paturēt 4,5 miljonus latu. Lielākas peļņas daļas atstāšana nepieciešama, lai saglabātu publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras caurlaides spēju un nepieciešamajā apjomā realizētu sliežu ceļu rekonstrukciju. Sākotnēji Satiksmes ministrija rosināja valstij dividendēs maksājamo peļņas daļu samazināt līdz 0%, tomēr valdība to neatbalstīja.
Satiksmes ministrs Aivis Ronis jau iepriekš norādījis, ka esošā valsts ekonomiskā attīstība liecina, ka šobrīd ir īstais brīdis, lai ļautu valsts uzņēmumiem izmantot savu iepriekšējā gadā gūto peļņu un novirzīt to attīstībā. Pastāv risks, ka, neļaujot tagad uzņēmumam ieguldīt attīstībā, pēc trim gadiem valsts saņems trīs reizes mazāk nodokļu ieņēmumos, nekā tas ir šobrīd.