Rīgas ostas mērķis ir būt nākamajai lielākajai pēc Sanktpēterburgas ostas, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacījis Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
Viņš atzina, ka gana skeptiski raugās uz to, ka saistībā ar Krievijas uzņemšanu Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) un līdz ar to arī nepieciešamību izlīdzināt tarifus Latvijas ostas varētu kravu nosūtītāju acīs kļūt pievilcīgākas. "Pat, ja Krievija pašlaik tiek uzņemta PTO, tā šā vai tā atradīs vismaz 38 dažādus variantus, kā savas ostas piepildīt ar kravām, turklāt tā to paveiks vienalga kādā veidā. Te pēkšņi parādīsies dažādas apmēru atlaides, te citi instrumenti, lai kravu nosūtītājiem liktu izvēlēties Krievijas ostas," sacīja Loginovs.
Pēc Rīgas brīvostas pārvaldnieka teiktā, skaidri zināms, ka Rīgas osta nekad nepārspēs Sanktpēterburgas ostu ne pēc apkalpoto kravu apmēra, ne pēc attīstāmo teritoriju iespējām, ne pēc kravu apstrādes jaudām, tādēļ tās mērķis ir būt nākamajai lielākajai ostai pēc Sanktpēterburgas. "Šī Krievijas osta bez problēmām spēj piesaistīt miljonu konteineru TEU vienību. Savukārt, lai mēs sasniegtu šādus rādītājus, šā mērķa sasniegšanā būtu jāiegulda briesmu līdzekļi. Mēs Pēterburgu neuzskatām par savu konkurentu, jo krievi šo ostu dabūs pilnu šā vai tā. Mēs viņiem tā arī sakām. Mums ar Pēterburgu ir labas attiecības. Savukārt kravas īpašnieks meklē jebkuru veidu, kā to nosūtīt lētāk un drošāk," atzina Loginovs.
Tāpat viņš minēja citu Sanktpēterburgas ostas priekšrocību – kad krava iebrauc Krievijā, jāveic tikai viena atmuitošanas procedūra. "Savukārt Latvijā ir divas muitas kontroles – sākumā, iebraucot Latvijā, bet pēc tam uz Latvijas un Krievijas robežas. Turklāt, ņemot vērā, ka liela daļa kravu uz Krieviju tiek vestas ar autotransportu, liela nozīme ir arī garajām automašīnu rindām, gaidot robežkontroli," paskaidroja Rīgas brīvostas pārvaldnieks.
Viņš pauda viedokli, ka diezin vai Krievijas uzņemšana PTO ko būtiski mainīs kravu organizāciju. "Manuprāt, Tagad tam vairs nav lielas lomas. Var jau būt, ka Krievijas uzņemšanai PTO būtu lielāka loma nekā pirms 20 gadiem – brīdī, kad Pēterburgas osta tikai sāka attīstīties. Tad gan tas būtu ievērības cienīgs notikums. Tagad, kad Krievija šajā ostā ir ieguldījusi miljardus, nekas vairs nemainīsies," norādīja Loginovs.