{132ddd93-efcc-3755-3273-00f3e19df100}
Foto: LETA

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" 2011.gadu noslēgusi ar 83,6 miljonu latu zaudējumiem, kurus pamatā veidojis tirgus situācijai neatbilstošs biznesa modelis, kā arī virkne tiesvedību ar negatīvu ietekmi uz 2011.gada rezultātu, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Pirmdien "airBaltic" akcionāru sapulcē apstiprināts lidsabiedrības 2011.gada pārskats.

SM norāda, ka pateicoties ievērojamu restrukturizācijas pasākumu uzsākšanai jau 2011.gada nogalē un akcionāru finansējumam, 'airBaltic" pārvarēja lielāko krīzi nacionālās lidsabiedrības pastāvēšanas vēsturē. 2012.gada 1.ceturksnī uzņēmuma vadības komanda sadarbībā ar starptautiskiem biznesa un aviācijas ekspertiem izstrādāja uzņēmuma biznesa plānu turpmākajiem pieciem gadiem.

Jaunais biznesa plāns "airBaltic ReShape" iezīmē aviokompānijas nākotnes attīstību, tostarp flotes modernizāciju, izmaksu optimizāciju, darbības efektivitātes paaugstināšanu, ieņēmumu palielināšanu un uzlabojumus lidojumu tīklā – kopumā 27 specifiskas iniciatīvas 14 jomās.

Īstenojot "airBaltic ReShape", aviokompānija plāno konsolidāciju par 330 miljoniem latu piecu gadu laikā – posmā no 2012.-2016.gadam. "airBaltic ReShape" mērķis ir atjaunot aviokompānijas pelnītspēju 2014.gadā. Plānots, ka "airBaltic ReShape" restrukturizācijas process jau šogad sniegs būtisku ieguldījumu lidsabiedrības finanšu rādītāju uzlabošanā, 2012.gadā nodrošinot zaudējumu samazinājumu līdz 38 miljoniem latu, uzsver SM.

"airBaltic" biznesa plāns turpmākajiem pieciem gadiem paredz arī modernizēt floti, lai nākotnē izmantotu pamatā divu veidu lidmašīnas – "Bombardier CS300" jaunākās paaudzes reaktīvās lidmašīnas, kā arī šobrīd rīcībā esošās "Bombardier Q400 Next Gen" turbopropelleru lidmašīnas reģionālajiem lidojumiem.

Modernizēta flote ļaus "airBaltic" strādāt daudz efektīvāk un ar zemākām izmaksām, kā arī saglabāt uzsvaru uz biļetēm par pieejamām cenām lidojumiem uz Eiropu, Tuvajiem Austrumiem, Krieviju un NVS valstīm, kā arī palielināt lidojumu biežumu uz augsti pieprasītajiem galamērķiem.

Jau ziņots, ka "airBaltic" un "Bombardier Aerospace" 10.jūlijā paziņoja, ka ir parakstījuši nodomu protokolu par 10 CS300 lidmašīnu iegādi un pirkuma tiesību saņemšanu vēl desmit CS300 lidmašīnām, par kopējo kataloga cenu 20 lidmašīnām 1,57 miljardu ASV dolāru (898 miljoni latu) apmērā.

"airBaltic" koncerns 2010.gadā cieta 35,909 miljonu latu zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš, bet koncerna apgrozījums pieauga par 13,2% un sasniedza 204,402 miljonus latu. Savukārt paša "airBaltic" zaudējumi 2010.gadā bija 34,207 miljoni latu, bet aviokompānijas neto apgrozījums palielinājās par 12,1%, sasniedzot 202,487 miljonus latu.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas lielākais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!