Vagonu būves un remonta uzņēmums "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR) 2011.gadā strādāja ar 772,2 tūkstošu latu konsolidēto apgrozījumu, kas ir 3,2 reizes mazāk nekā 2010.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 1,6 reizes un pērn sasniedza 2,098 miljonus latu, liecina datubāzē "Lursoft" publicētais finanšu pārskats.
Uzņēmuma vadības ziņojumā apgrozījuma kritums izskaidrots ar to, ka RVR kopā ar pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) vilcienu iepirkuma konkursā uzvarējušo Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) gatavojoties jauno vilcienu izgatavošanai, atteicās no citiem pasūtījumiem. Nepieciešamība atteikties no citiem pasūtījumiem saistīta ar mašīnbūves sfērai tipisko ražošanas ciklu vismaz pusotra gada garumā ‒ tas nozīmē, ka tiek izvēlēti projekti ar augstāku prioritāti, atsakoties no īstermiņa ieguvumiem, norāda RVR vadība. Līdz ar to 2011.gada pamatdarbības rezultāts ir negatīvs, un pērn RVR strādāja ar zaudējumiem, minēts ziņojumā.
Vienlaikus uzņēmuma vadība atzīst, ka, neskatoties uz ražošanas sagatavošanas darbiem jaunu vilcienu izgatavošanai, bija saņemti un izpildīti pasūtījumi no PV meitasuzņēmuma "VRC Zasulauks", Krievijas kompānijas "Transelkon" un Baltkrievijas "Belžerdorsnab". RVR pēc "Transelkon" pasūtījuma izgatavoja motrisi, kā arī dažādas rezerves daļas, informē RVR vadība.
Ziņojumā teikts, ka saskaņā ar savstarpēji noslēgto sadarbības līgumu RVR kā CAF apakšuzņēmējs PV pasūtījumā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu piegādi veiks 64% no visiem ražošanas darbiem atbilstoši projektam "Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizācija un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana".
Uzņēmuma vadība arī uzsver ‒ lai arī šā gada maijā PV un CAF līgumu par jaunu vilcienu piegādi noslēdza, dažādu administratīvu šķēršļu dēļ reāla līguma izpilde tiek kavēta. Patlaban CAF ir pagarinājis līgumu ar RVR par sadarbības turpināšanu, lai kopīgi realizētu minēto projektu, kas tiks sākts pēc CAF un PV līguma galīgās saskaņošanas, kuru plānots pabeigt līdz 2012.gada oktobrim, sacīts konsolidētajā vadības ziņojumā.
RVR vadībā arī min, ka saistībā ar koncerna kreditējošās un apkalpojošās bankas "Latvijas Krājbanka" darbības apturēšanu 2011.gada 21.novembrī RVR koncernam radās problēmas ar līdzekļu pieejamību, kas ietekmēja iespējas savlaicīgi norēķināties ar tās kreditoriem, kā arī radīja ārkārtas apstākļus atsevišķu līgumu izpildē. Vienlaikus RVR koncerna vadība min, ka pašlaik ar "Latvijas Krājbanku" ir panākta vienošanās par kredītu restrukturizāciju, kas paredz aizdevumu termiņu atmaksas pagarināšanu līdz 2012.gada septembra beigām. Koncerna vadība turpina arī aktīvas sarunas par pārkreditēšanu citās kredītiestādēs, piebilsts ziņojumā.
Tajā arī uzsvērts, ka, neskatoties uz ierobežojumiem, kurus noteikusi sarežģītā situācija gan ar PV konkursa norisi, gan finansējošo banku, koncerns intensīvi strādā ar esošajiem un darbojas jaunu klientu un sadarbības partneru piesaistē. "Ņemot vērā, ka koncernam ir ne tikai esošo klientu bāze, bet arī jauni perspektīvie klienti NVS valstīs, kā arī jauni produkti un tehnoloģijas, kuras koncerns apgūs sadarbībā ar CAF un citiem partneriem, koncerna vadība ir pārliecināta, ka tas kopumā nodrošinās stabilu attīstību vidējā un ilgtermiņa perspektīvā, kas ļaus segt uzkrātos zaudējumus un nodrošināt akcionāru kapitāla atbilstošu atdevi," sacīts RVR konsolidētajā vadības ziņojumā.
Jau vēstīts, ka RVR un CAF jūnija beigās parakstīja līgumu par sadarbības pagarināšanu PV vilcienu būvēs konkursā.
Ziņots arī, ka Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas ir 100 miljoni latu. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta.
Jaunā PV valde līdz 31.maijam izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets. Veiktos grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.
2010.gadā RVR koncerns strādāja ar 2,444 miljonu latu apgrozījumu un 1,303 miljonu latu zaudējumiem.
RVR remontē un modernizē vagonus, kā arī nodarbojas ar metālapstrādi. Uzņēmuma īpašnieki ir Kiprā reģistrētā kompānija "Mysea Enterprises Limited", kurai pieder 67% RVR akciju, holdingkompānija "Felix", kurai pieder 24,75% akciju, kā arī uzņēmums "Vairogs K", kurš ir 8,25% akciju turētājs, bet, tā kā kompānija ir akciju sabiedrība , tai precīza akcionāru saraksta iesniegšana Uzņēmumu reģistrā nav obligāta, un šī informācija var būt neprecīza.