IMGP9170
Foto: DELFI
Tiesā iesniegts vēl viens Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" mazā akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) maksātnespējas pieteikums.

Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas priekšsēdētāja palīdze Una Zīrāka aģentūrai BNS pastāstīja, ka tiesa nav sākusi skatīt uzņēmuma "Eurobalt Junipro" pieteikumu par BAS maksātnespējas procesa pasludināšanu, jo 29.augustā Latgales priekšpilsētas tiesa ierosinājusi vēl vienu uzņēmuma maksātnespējas lietu – šoreiz pēc zvērināta advokāta Daumanta Krasta pieteikuma.

Ņemot vērā, ka atbilstoši likumam abas maksātnespējas lietas ir jāapvieno, turklāt jaunākā tiesā ierosinātā lieta jāpievieno senāk ierosinātajai, Ziemeļu rajona tiesa izprasījusi lietas materiālus no otras tiesas un 17.septembrī lems par abu lietu apvienošanu, sacīja tiesas pārstāve.

Krasts nevēlējās komentēt, kādēļ iesniedzis tiesā BAS maksātnespējas pieteikumu. "Diemžēl es nevarēšu stāstīt saistībā ar advokāta un klienta attiecībām," viņš paskaidroja. Atbildot uz jautājumu, vai tas nozīmē, ka BAS izveidojies parāds par advokāta sniegtajiem pakalpojumiem, viņš vēlreiz uzsvēra, ka nevēlas to komentēt.

Šovasar Rīgas rajona tiesa jau vērtēja BAS maksātspēju un 15.jūnijā noraidīja pieteikumu par maksātnespējas procesa pasludināšanu.

BAS maksātnespējas procesa pasludināšanu toreiz prasīja kopumā trīs uzņēmumi. "Finanšu restrukturizācijas risinājumi" maksātnespējas procesa pieteikumu iesniedza, pamatojoties uz 11,3 tūkstošu latu parādu, "Eurobalt Junipro" – 36,6 tūkstošu latu parādu, bet "Mateks" – 3023 latu parādu. "Finanšu restrukturizācijas risinājumi" un "Mateks" prasījuma tiesības pret BAS bija ieguvuši cesijas ceļā, savukārt "Eurobalt Junipro" prasība bija saistīta ar neapmaksātiem līgumiem par juridisko pakalpojumu sniegšanu.

Jau ziņots, ka šogad februāra sākumā likvidējamās "Latvijas Krājbankas" meitasuzņēmums "Atlantijas biroji" kļuva par BAS īpašnieku, jo bija bažas par ķīlas vērtības samazināšanos.

Satiksmes ministrija (SM) 2011.gada 30.novembrī iegādājās BAS piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju, un tādējādi valsts kļuva par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci. Savukārt BAS īpašumā, pēc SM sniegtās informācijas, joprojām ir viena "airBaltic" akcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!