Lužkovs 'Amoplant' rūpnīcā - 20
Foto: LETA
Jelgavas automobiļu ražošanas uzņēmums "Amo Plant" pagājušajā gadā strādāja ar 2,879 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 8,2% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga vairākkārt – līdz 1,201 miljonam latu, liecina "Lursoft" datubāzē publicētais kompānijas gada pārskats.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2011.gads iezīmējās ar svarīgiem notikumiem "Amo Plant" turpmākajai attīstībai. Tika saražota un realizēta produkcija prognozētajā apmērā, kā arī piesaistīts ilgtermiņa finansējums Eiropas Reģionālās attīstības fonda programmā no "Latvijas Hipotēku un zemes bankas" un viena no "Amo Plant" akcionāriem – kompānijas "Ferrus".

Papildu investīciju piesaistei "Amo Plant" vadība pērn nolēma izveidot "R&D" centru savā teritorijā, kura galvenais darbības virziens ir jaunāko transporta tehnoloģiju projektēšana un ieviešana.

Kompānijai arī uzradās jauns stratēģiskais partneris – pasaulslavenais vācu autokoncerns "MAN Group", ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz "Lion's City" A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012.gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu "Mosgortrans", kas ir pasažieru pārvadātājs Maskavā.

Uzņēmums tuvākajā nākotnē plāno investēt līdzekļus pētījumos, tādējādi attīstītot uz zināšanām balstītu, konkurētspējīgu ražošanu, kā arī kļūt par svarīgu partneri Krievijas, NVS un Eiropas valstu kravas automašīnu, traktortehnikas un autobusu ražotājiem.

Vienlaikus "Amo Plant" iecerējis sākt 12 metru garo "Lion's City" sērijas autobusu ražošanu, turpināt ar pasūtījumiem nodrošināt autobusu "Ambassador" regulāro montāžu, kā arī apgūt autobusu "Citea" jaunā modeļa montāžas tehnoloģiju. Tāpat uzņēmums grasās izveidot un attīstīt pēcpārdošanas un servisa centru tīklu.

No vadības ziņojuma izriet, ka "Amo Plant" arī plāno īstenot projektu "Struktūrvienības izveide transportlīdzekļu no kompozītmateriāliem virsbūves detaļu ražošanai" par 1,9 miljoniem, no kuriem 29% jeb 551 tūkstoti latu plānots saņemt no Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem.

2012.gada maijā Maskavas valdība un "Sberbank Krievija" parakstīja nodomu protokolu par kopīgu automobiļu ražošanas projekta izveidi "Amo Zil" teritorijā, kura ietvaros Maskavas valdība nodod uzņēmuma "Mosavtozil" kapitālā savu "Amo Plant" akciju paketi.

Kompānija 2010.gadā darbojās ar 3,139 miljonu latu apgrozījumu un cieta 76 tūkstošu latu zaudējumus.

"Amo Plant" ražotnē ir ieguldīti kopumā aptuveni 30,885 miljoni eiro (21,7 miljoni latu), kas galvenokārt ir Maskavas valdības piešķirtie līdzekļi. Līdzekļus uzņēmumā ieguldījis arī uzņēmums "Ferrus" un Jelgavas pilsētas pašvaldība.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, "Amo Plant" lielākais akcionārs ar 92,6% ir Maskavas valdība, kompānija ZIL ar 4,4%, kā arī Jelgavas pašvaldība un Latvijas uzņēmums "Ferrus". Kopuzņēmums izveidots 2005.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!