Tramvajs Daugavpils
Foto: LETA

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) atkal iesniegta sūdzība par Daugavpils tramvaju konkursu.

Kā liecina informācija IUB mājaslapā, sūdzību par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansēto projektu "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" šodien iesniegusi SIA "Agmen Consulting Bureau".

Pagaidām sūdzības izskatīšanas termiņš nav noteikts.

AS "Tramvaju uzņēmums" šā gada jūlijā izsludināja atkārotu atklāto konkursu pasažieru tramvaju iegādei, aģentūru LETA informēja vietējā pašvaldībā.

Savus piedāvājumus konkursam pretendenti var iesniegt līdz 25.septembrim.

Iepriekšējais pasažieru tramvaju iegādes konkurss tika pārtraukts, jo IUB aizliedza AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt 3,68 miljonus latu vērto līgumu ar Krievijas uzņēmumu "Vagonmash" par jaunu pasažieru tramvaju piegādi.

Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzību par iepirkuma rezultātiem, kurā norādīts, ka Sanktpēterburgas uzņēmums "Vagonmash" nepamatoti atzīts par uzvarētāju, jo tā piedāvājums neatbilst vairākiem konkursa nolikuma kritērijiem, tostarp uzņēmumam 2011.gada nogalē bijuši apjomīgi nodokļu parādi.

Konkursa komisija secinājusi, ka Rumānijas un Baltkrievijas uzņēmumu "Carpat Belaz service SRL" un "Belkommunmash" piedāvāto tramvaju aprīkojums neesot atbilstošs tehniskajiem parametriem, savukārt "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" piedāvājums ir pārāk dārgs.

Jūnija beigās starp vietējo pašvaldību un ceļu būves firmu SIA "Binders" tika parakstīts līgums par tramvaju sliežu rekonstrukciju Daugavpilī.

Tramvaja sliežu ceļu renovācijas gaitā tiks atjaunoti 6,2 kilometri sliežu ceļa, trīs pārveidošanas apakšstacijas, nomainīti kontakttīkli un segums krustojumos. Pieturvietas tiks izbūvētas atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanas veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni.

Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!