Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" priekam par šā gada sekmīgajiem finanšu rādītājiem ir arī sava ēnas puse – sarūkot kompānijas darbības vērienam un tēriņiem, turpinās strādājošo atlaišana, ceturtdien raksta "Neatkarīgā".
Papildus pērn atbrīvotajiem 176 darbiniekiem šogad tiek atbrīvoti vēl 147 cilvēki. Šādi skaitļi figurē uzņēmuma paziņojumos par kolektīvo atlaišanu Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA).
Lidsabiedrības biznesa plāns līdztekus pusmiljarda eiro ietaupījumam piecos gados paredz arī štatu samazināšanu par 15% un "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags laikrakstam apstiprinājis, ka plāns pašlaik tiek pildīts.
Lidojumu daudzums samazināts par 17%, tādējādi atbrīvojamo darbinieku skaits esot vērtējams kā adekvāts. Līdz gada beigām aviokompānija iecerējusi pārtraukt darba attiecības kopumā ar 159 pilna laika darbiniekiem. Aviosabiedrība darot visu, lai šis process būtu pēc iespējas mazāk sāpīgs, un vismaz pagaidām uzņēmuma rīcībā nav informācijas, ka kāds no atlaistajiem būtu vērsies tiesā. Arī NVA sūdzības nav saņēmusi. Tātad jādomā - viss notiek korekti, norāda laikraksts.
Vanags portālam "Delfi" sacīja, ka jau martā lidsabiedrība paziņoja par 15% jeb 159 pilna laika darbinieku skaita samazināšanu restrukturizācijas programmas "airBaltic ReShape" ietvaros, kas paredz konsolidāciju par teju pusmiljardu eiro piecu gadu periodā no 2012. līdz 2016.gadam. "airBaltic ReShape" restrukturizācijas programma konsekventi ik mēnesi uzrādot labākus rezultātus nekā plānots.
"Darbinieku skaita samazināšanas process veikts pakāpeniski un gada nogalē tas noslēdzas. Tas saistīts ar lidsabiedrības darba sezonalitāti – vasarā "airBaltic" ir aktīvākais periods, rudenī un ziemā - mazāk aktīvs, tāpēc kā noslēdzošais posms izvēlēts rudens," sacīja Vanags.
Jau ziņots, ka pērn rudenī toreizējais "airBaltic" vadītājs samazinās lidojumu skaitu par 726 lidojumiem un decembrī par 723 lidojumiem salīdzinājumā ar 2010.gadu,
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. Neatkarīgi no izlidošanas vietas airBaltic piedāvā ērtus savienojumus no sava Ziemeļu tranzītmezgla Rīgā uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, NVS un Tuvajos Austrumos.
Lidsabiedrība dibināta 1995.gadā un tās galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.