Nozares atbildīgā ministra uzticību zaudējušais lidostas ”Rīga” valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse jau ir saņēmis divus darba piedāvājumus, kurus pagaidām gan vēl neizskatot. To viņš norādījis intervijā laikrakstam ”Diena”.
Taujāts, vai pēc mutiskas sarunas ar satiksmes ministru Aivi Roni ir tapis skaidrs, kāpēc ir izteikta neuzticība ieņemt lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatu, Luhse vien norāda: ”tā nebija saruna, tas bija ministra paziņojums publiskajā telpā. Ministrijas publiskajā telpā četrdesmit cilvēku klātbūtnē. Kas te ko domāt. Man ir skaidrs, ka priekšnieks izsaka neuzticību, un tas ir kā vecos laikos austrumos, kad sievietei pasaka – kas tev mugurā, ar to uz vārtiem”.
Luhse arī uzsver, ka viņam ar ministru nav bijuši strīdi un šis paziņojums bijis pēkšņš. Arī ministra izteiktos pārmetumus Luhse nevēlas īpaši atspēkot.
”Varu godīgi teikt, ka taisnoties netaisos. Ja priekšnieks tā ir izlēmis, tad man kā apakšniekam tas ir jāpieņem. Kāda jēga manām versijām, ja tas neko neietekmēs? Lidostas rekonstrukcijas aizkavēšanos nosaka liels būvnieku strīds – par simts miljoniem Eiropas naudas strīdēsies visi lielie būvnieki. Bijušas jau cik tiesas. Un strīds faktiski notiek ārpus lidostas teritorijas – tas notiek Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) teritorijā. Piektdien būs IUB lēmums. Kāds tas būs, tiešām nezinu, tas var būt uz abām pusēm. Tas, ka Kohēzijas projekta realizācija ir iekavējusies par vienu gadu, ir fakts. Bet tur būvnieki apstrīd viens otru, gāž uz galvām virsū. Kā to lidosta var ietekmēt? Būvnieki piedāvā variantus un pēc tam apstrīd otra piedāvātos, manas iespējas to ietekmēt ir absolūti nekādas.
Taujāts par profesionālajiem nodomiem, Luhse ir lakonisks: ”Nekādi. Kādi var būt profesionālie nodomi, ja tu no rīta septiņos padzer tēju, bet pusdesmitos uzzini jaunumus. Kaut gan nedēļas laikā jau bijuši divi darba piedāvājumi, kurus pagaidām neizskatu”.
Intervijas laikā viņš arī norāda uz vienu skarbu realitāti – 47 000 – viena Ventspils – pagājušajā gadā ir nopirkuši biļeti vienā virzienā. ”Galvenais galamērķis ir Londona ar 400 000 pasažieru un tendenci pieaugt. Ja uz Londonu lido vairāk pasažieru, nekā uz septiņiem Vācijas galamērķiem kopā ņemot, tad ir skaidrs, ka ne jau uz Londonu lido biznesu taisīt – kaut arī. Varam tikai izdarīt prāta slēdzienu, ka brauc prom strādāt. Katrā ziņā lidosta nav galvenais spēlētājs, kas nosaka pasažieru plūsmu” norāda Luhse.
Kā ziņots, par Luhses atbrīvošanu no lidostas vadības lems akcionāru sapulce. Lidostas akcionārs ir Satiksmes ministrija.
Satiksmes ministra Roņa biroja vadītājs Aivis Freidenfelds ”Delfi" iepriekš informēja, ka Luhse ir zaudējis ministra uzticību, tāpēc nākamnedēļ akcionāru sapulcē tikšot lemts par viņa nomaiņu.Luhse tā arī neesot spējis panākt konstruktīvu lidostas sadarbību ar nacionālo lidsabiedrību ”airBaltic", kā arī lidostai nav izdevies piesaistīt jaunus pārvadātājus un lidojumu galamērķus. Tāpat arī lidostas rekonstrukcijas projekta virzība nenotiekot plānotajā laika grafikā.