Būvdarbi tiks sākti 2013.gada 1.maijā un tie ilgs 16 mēnešus, bet līguma kopējā summa ir 79 487 895 eiro (55 864 410), bez pievienotās vērtības nodokļa.
Projektā paredzēts atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt skrejceļa lidjoslu, kā arī izbūvēt papildu manevrēšanas ceļus. Lai nodrošinātu lidmašīnu nolaišanos un pacelšanos nelabvēlīgos laika apstākļos un avārijas situācijās, iecerēts arī modernizēt lidlauka apgaismojumu, kā arī veikt citus infrastruktūras uzlabojumus.
Satiksmes ministrija uzsver, ka lidostas un būvnieku parakstītais līgums skaidri iezīmē darbu uzsākšanu, realizējot vērienīgu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu starptautiskajā lidostā ”Rīga". Noteiktie darbu izpildes termiņi ir saspringti, tie prasīs lielu precizitāti un atbildību no būvdarbu veicējiem, tā arī no lidostas puses, lai realizējot šo lidostas infrastruktūras uzlabošanas projektu, ieguvēji būtu gan pasažieri, gan aviokompānijas. Projekta būvuzraudzību nodrošinās SIA ”ProVia", savukārt autoruzraudzību būvdarbu veikšanas laikā nodrošinās pilnsabiedrība ”NAMS/COWI Latvia/Aviaplan", kas izstrādāja būvprojektu ”Starptautiskās lidostas ”Rīga" infrastruktūras attīstība".
Lidostas ”Rīga" 2012.gada 20.augusta valdes sēdē tika apstiprināti slēgta konkursa ”Starptautiskās lidostas ”Rīga" infrastruktūras attīstība: būvdarbu veikšana" rezultāti. Pēc to apstiprināšanas Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) tika saņemta sūdzība no cita pretendenta, ko izvērtējot IUB 19.oktobrī pieņēma lēmumu atļaut lidostai slēgt līgumu ar noteikto uzvarētāju - ”FCC, Hochtief un ACB".
Pilnsabiedrību ”FCC, Hochtief un ACB" veido pašmāju AS ”A.C.B." , spāņu ”Fcc Construccion S.A" un vācu ”Hochtief Solutions AG".
Iepriekš lidostas infrastruktūras attīstības projekta konkursā par būvdarbu veikšanu bija iesniegtas vairākas sūdzības.
Sūdzības par būvdarbu iepirkumu konkursu bija iesniegusi būvfirmu grupa "Binders un Arčers", automaģistrāļu būvnieks "Strabag", Lietuvas ceļu un maģistrāļu būvnieks "Kauno tiltai", kā arī būvniecības uzņēmums "A.C.B." un Turcijas kompānija "TAV Tepe Akfen Yatirim Insaat ve Isletme A.S. & IKIZ Insaat TAV Qeadquarters", taču pēdējās divas kompānijas savas sūdzības atsauca. Savukārt pēc "Binders un Arčers", "Strabag" un "Kauno tiltai" sūdzību izskatīšanas IUB līgumu šajā konkursā aizliedza slēgt.
IUB lēmumā norādīts, ka pēc "Kauno tiltai" iesniegtās sūdzības par kandidātu atlases rezultātiem izskatīšanas secināts, ka Lietuvas kompānijas sūdzība nav bijusi pamatota, savukārt iesnieguma papildinājums ar papildu argumentiem atstājams bez tālākas izskatīšanas.
Bet pēc "Binders un Arčers", kā arī "Strabag" sūdzību izskatīšanas IUB lēma aizliegt slēgt līgumu un atcelt lēmumu par "Binders un Arčers" un "Strabag" izslēgšanu no konkursa kandidātu saraksta. IUB lēmumā arī teikts, ka Rīgas lidostai jānovērš komisijas konstatētie pārkāpumi, atkārtoti izvērtējot "Binders un Arčers", kā arī "Strabag" iesniegtos pieteikumus.