Laikraksts norāda, ka 1990.gadā Fredheims, būdams Skandināvijas lidsabiedrības SAS viceprezidents, samazināja šīs kompānijas tēriņus par piektdaļu un atlaida vairāk nekā 3600 strādājošo, bet 1995.–1996.gadā bija Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pirmais prezidents.
Otrs konsultants, pēc laikrakstā ziņotā, būšot Mīkaels Vangdāls, kurš līdz šāgada pavasarim vadīja nu jau bankrotējušo Zviedrijas aviokompāniju "Skyways Express".
"Abiem šiem cilvēkiem ir konsultāciju kompānijas, ar kurām esam parakstījuši sešu mēnešu līgumus. Viņi ir spēcīgi avionozares eksperti," laikraksts citē Palmera sacīto.
Palmers tomēr nevēlējās atklāt, cik lielu atalgojumu saņems konsultanti, aizbildinoties ar līgumā iekļautu konfidencialitātes nosacījumu.
"Man viņi ir ļoti vajadzīgi, lai palīdzētu mainīt "Estonian Air" stratēģiju. Viņu atalgojums atbilst tirgū pastāvošajiem standartiem," norādīja "Estonian Air" šefs.
Jau vēstīts, ka ar zaudējumiem strādājošās "Estonian Air" padome pagājušajā mēnesī nolēma mainīt uzņēmuma attīstības virzienu un atbrīvoja no lidsabiedrības prezidenta amata Tero Taskilu, kurš iepriekš bija Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" komercdirektors. Par iemeslu Taskilas atbrīvošanai tika minēts tas, ka viņa īstenotā stratēģija pasliktinājusi "Estonian Air" darbības rādītājus.
"Estonian Air" padomes priekšsēdētājs Erki Rāzuke iepriekš informēja, ka "Estonian Air" jaunais vadītājs Palmers nekavējoties sāks darbu pie maršrutu skaita samazināšanas un izdevumu bāzes racionalizēšanas.
Lai uzlabotu savu finanšu situāciju, "Estonian Air" plāno slēgt nerentablos maršrutus, saglabājot tikai deviņus līdz vienpadsmit nozīmīgākos no tiem, kā arī samazinās strādājošo skaitu.
"Estonian Air" pārstāvji informēja, ka paredzēts slēgt maršrutus no Tallinas uz Tartu, Helsinkiem un Joensū, kā arī citus. Netiks atjaunoti reisi uz Londonu, un aviokompānija arī nesāks lidot uz Gēteborgu, kā bija iecerēts. Rāzuke sacīja, ka, visticamāk, paliks maršruti uz Stokholmu, Kopenhāgenu, Oslo, Briseli, Viļņu, Maskavu un Sanktpēterburgu. Viņš arī teica, ka nav pārliecības par to, vai "Estonian Air" būtu jālido uz Rīgu, Minheni un Frankfurti, jo uz šīm pilsētām lido citas aviokompānijas. Uz Latvijas galvaspilsētu lido "airBaltic", bet uz abām Vācijas pilsētām – "Lufthansa".
90% "Estonian Air" akciju pieder Igaunijas valstij, bet 10% – Skandināvijas lidsabiedrībai SAS. Visā 2011.gadā "Estonian Air" strādāja ar 17,3 miljonu eiro (12 miljonu latu) zaudējumiem, bet šogad pirmajos deviņos mēnešos ‒ ar 20,2 miljonu eiro (14 miljonu latu) zaudējumiem.