AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) patlaban komplektē pasūtījumu portfeli nākamajam gadam un nogaida, ar ko beigsies Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A."(CAF) un AS "Pasažieru vilciens" mediācijas process Stokholmā, sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis.
Pasūtījumi nākamajam gadam pārsvarā tiek saņemti no Krievijas un Baltkrievijas dzelzceļa kompānijām, tiek mēģināts runāt arī ar Ukrainu, taču pagaidām precīzu darbu apjomu nākamajam gadam pateikt neesot iespējams, sacīja Igaunis.
"Decembrī nodosim kārtējo vilcienu Krievijai, patlaban notiek līgumu parakstīšana un cenu saskaņošana, bet precīzs nākamgad veicamo darbu apjoms varētu būt zināms 2013.gada pirmajā ceturksnī," skaidroja Igaunis. Šogad uzņēmuma apgrozījums nebūšot liels un, visticamāk, nepārsniegs trīs miljonus latu, prognozēja Igaunis.
Viņš piebilda, ka vismaz līdz šī gada beigām ir pagarināts arī RVR sadarbības līgums ar CAF, taču šī sadarbība tagad neesot tik aktīva, kāda tā bija līdz "Pasažieru vilciena" (PV) 3.oktobra paziņojumam, ka PV un CAF līgums vairs nav spēkā. "Sadarbība ir piebremzēta un notiek atsevišķās pozīcijās," sacīja Igaunis, nekonkretizējot, kādās tieši pozīcijās sadarbība ar CAF turpinās.
Jautāts, vai vēl joprojām ir spēkā iepriekš izskanējušie plāni par vilcienu ražošanu Austrumu tirgum, izvēršot ražošanu kādā citā valstī, Igaunis sacīja, ka šie plāni ir atkarīgi no tā, kā beigsies CAF un PV mediācijas process Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā.
Kā ziņots, oktobra sākumā (PV) nolēma piedalīties mediācijas procesā Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, kurā vērsies jauno pasažieru vilcienu iepirkuma uzvarētājs - CAF. Procesa sākumu noteiks Stokholmas Mediācijas institūts. Saskaņā ar mediācijas noteikumiem, ja 90 dienu laikā netiek panākta vienošanās, process tiek izbeigts.
Kā ziņots, PV un CAF tā arī nevienojās par vilcienu iepirkumu.
CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ PV vadība jau iepriekš norādījusi, ka loģisks solis ir piedalīties mediācijas procesā. Komentāri par to, kādi soļi varētu sekot, ja abām pusēm mediācijas procesā neizdosies nonākt pie vienota viedokļa, gan netika sniegti.
Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.
3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta.
RVR 2011.gadā cietusi 2,098 miljonu latu konsolidētos zaudējumus, un tie ir par 61% lielāki nekā 2010.gada konsolidētie zaudējumi, liecina "Firmas.lv" informācija.
RVR konsolidētie zaudējumi 2010.gadā bija 1,303 miljoni latu.
RVR 2011.gadā strādāja ar 772 191 lata konsolidēto apgrozījumu, kas ir par 68,4% mazāks nekā 2010.gadā, kad RVR konsolidētais apgrozījums bija 2,44 miljoni latu.
Arī RVR mātesuzņēmums pērn ir strādājis ar 772 191 lata apgrozījumu, bet 2010.gadā mātesuzņēmuma apgrozījums bija 2,44 miljoni latu.
RVR mātesuzņēmuma zaudējumi pērn bija 2,178 miljoni latu, bet 2010.gadā RVR mātesuzņēmuma zaudējumi bija 1,228 miljoni latu.