Pagaidām uzņēmuma vadītājs potenciālās pirkuma izmaksas nonosauca, taču uzsvēra, ka šim darījumam jābūt ekonomiski pamatotam un saimnieciski izdevīgam. Sakidrs esot tas, ka vilcienu skaits, kuru PV iegādāsies, būs mazāks nekā iepriekš plānotie 34 elektrovilcieni un septiņi dīzeļvilcieni.
"Jauni vilcieni Latvijā būs, tas ir viennozīmīgi skaidrs," teica Birkmanis.
Jau vēstīts, ka Latvija ar ES fondu finansējumu grasījās iepirkt 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus, taču "Pasažieru vilcienam" ar vilcienu iegādes konkursā uzvarējušo Spānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) neizdevās vienoties par grozījumiem aprīlī parakstītajā līgumā. Tas līdz ar to šoruden nestājās spēkā, iecerētais vilcienu iepirkums netiks īstenots un tam paredzētos Kohēzijas fonda līdzekļus 100 miljonu latu apmērā plānots novirzīt citiem mērķiem.
"Pasažieru vilciena" un arī Satiksmes ministrijas vadība gan iepriekš pieļāva iespēju tomēr pirkt jaunus vilcienus, bet mazākā daudzumā nekā bija plānots ES Kohēzijas fonda projektā. "Vilcienus varētu iegādāties ne ES atbalstītā projektā, bet komerciāli un ne tik daudz vilcienus un neizmantot ES līdzekļus," iepriekš teica satiksmes ministrs Aivis Ronis, akcentējot, ka vēlētos, lai jauni vilcieni Latvijā būtu pēc iespējas ātrāk.