Vienlaikus EK vērsusi uzmanību uz virkni papildu jautājumiem, pie kuriem šobrīd strādā Satiksmes ministrija (SM) un FM. Pagaidām sīkāka informācija netiek sniegta.
Satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds skaidroja, ka pagaidām konkrēts finanšu sadalījums nav zināms. Esot vērtēts SM un FM piedāvājums, un tagad Latvijas pusei esot jāsūta papildu informācija par konkrētiem projektiem.
Jau ziņots, ka Latvija gaidīja EK atbildi uz priekšlikumiem par iespējamo neveiksmīgā vilciena konkursa 100 miljonu latu pārdali citiem mērķiem. SM iepriekš skaidroja, ka tiklīdz tiks saņemta oficiāla EK atbilde, tā SM virzīs uz valdību atbilstošu ziņojumu par saistītā ES finansējuma pārdali.
Kā ziņots, 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp AS "Pasažieru vilciens" (PV) un spāņu ražotāju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Tomēr CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ PV 16.novembrī ir sācis mediācijas procesu Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lai panāktu vienošanos ar CAF par neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkumu, un tas ilgs līdz 16.janvārim.
Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.