EM portāls "Delfi" uzzināja, ka pērn 28.decembrī "Aptauju centrs", kas bija viens no četriem pretendentiem, kuri iesniedza piedāvājumus šo darbu veikšanai, tika atzīts par uzvarētāju iepirkuma konkursā.
Pārējo pretendentu piedāvātās cenas bijušas augstākas, kā arī viens piedāvājums nav atbildis nolikumā izvirzītajām prasībām. Kā galvenais iepirkuma vērtēšanas kritērijs bija noteikts piedāvājuma zemākā cena.
Piedāvājumus bija iesnieguši Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, pētījumu centrs SKDS, SIA "Aptauju centrs" un Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts.
Otrdien, 8.janvārī, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis izskatīšanai Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas iesniegumu par iepirkuma rezultātu apstrīdēšanu. IUB plāno līdz šī gada 21.janvārim izvērtēt saņemto iesniegumu, EM skaidrojumu un pieņemt lēmumu par turpmāko rīcību monitoringa veikšanai.
Cenu monitoringu pilotprojekta veidā bija plānots uzsākt 2013.gada janvārī, nepieciešamības gadījumā precizējot populārākās tirdzniecības vietas, pārbaudot definēto preču un pakalpojumu pieejamību, meklējot alternatīvas, ja kāda no precēm vai pakalpojumiem nebūtu pieejami konkrētajās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietās, rezultātā veicot izmaiņas sastādītajos preču un pakalpojumu sarakstos.
Ņemot vērā, ka konkursa rezultāti ir apstrīdēti, patēriņa cenu monitorings tiks uzsākts pēc IUB lēmuma saņemšanas un tam atbilstošajām tālākajām darbībām.
Kopumā EM cenu monitoringam paredzējusi tērēt 93 564 latus. Monitoringu paredzēts nodrošināt, īstenojot divus publiskos iepirkumus. Monitoringa izmaksas aprēķinātas, ņemot vērā Latvijas Bankas izstrādāto cenu monitoringa metodoloģiju, kā arī Centrālās Statistikas pārvaldes pieredzi un ieteikumus par šāda pakalpojuma veikšanas iespējamajiem darba apjomiem un nepieciešamo cilvēku skaitu
Cenu monitoringu bija plānots veikt reizi mēnesī Rīgā, Daugavpilī, Rēzeknē, Jelgavā, Valmierā, Liepājā un Ventspilī, paredzot monitorēt un fiksēt aptuveni 120 preču un pakalpojumu cenas dažādās tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās. Katrai precei un pakalpojumam katrā pilsētā cenas tiks reģistrētas vairākās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietās.
Trīs mēnešus pirms un trīs mēnešus pēc eiro ieviešanas dienas, tas ir, paralēlās cenu atspoguļošanas periodā, cenu monitorēšana ir paredzēta četras reizes mēnesī.
Monitorings ir plānots 2013.un 2014.gadā.
EM norāda, ka cenu monitorings ir viens no svarīgākajiem neleģislatīvajiem pasākumiem, lai ierobežotu eiro ieviešanas izmantošanu preču un pakalpojumu cenu paaugstināšanai, kas ir viena no galvenajām sabiedrības bažām saistībā ar eiro ieviešanu.
Informācija par monitoringa rezultātiem būs publiski pieejama Latvijas iedzīvotājiem un tiks regulāri publicēta mājas lapās www.eiro.lv un www.em.gov.lv.
Ņemot vērā patēriņa cenu monitoringa nozīmību vienotās eiro valūtas ieviešanā un Māstrihtas kritēriju izpildē attiecībā uz inflācijas līmeņa noturēšanu un cenu stabilitātes saglabāšanu, EM aicina uzņēmumus un to apvienības atbalstīt patēriņa cenu monitoringu un sadarboties cenu fiksēšanā tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās.