IMG_2408
Foto: DELFI

Augstākās tiesas Senāts otrdien atstāja spēkā lēmumu, ar kuru noraidīts Baltkrievijas kompānijas "Polocktransneft Družba" ("Družba") lūgums piemērot papildu nodrošinājuma līdzekli tās sāktajā tiesvedībā ar holdingkompānijas "Ventspils nafta" (VN) koncernā ietilpstošo "LatRosTrans" par īpašumtiesībām uz tehnoloģisko naftu, informēja tiesas preses sekretāre Baiba Kataja.

"Družba" tiesai lūdza atkārtoti aizliegt "LatRosTrans" un ar to saistītajām personām veikt darbības tehnoloģiskās naftas atsūknēšanai un pārvietošanai no "LatRosTrans" piederošā maģistrālā naftas cauruļvada Polocka–Ventspils un maģistrālā naftas cauruļvada Polocka–Birži–Mažeiķi lineārajā daļā, kā arī staciju Skrudaliena 1, Skrudaliena 2, Džūkste un Ventspils iekšējos cauruļvados. Augstākā tiesa pērn 30.oktobrī šo lūgumu noraidīja. Senāts šo lēmumu otrdien negrozīja.

Jau ziņots, ka starp Baltkrievijas uzņēmumu "Družba" un "LatRosTrans" norit tiesvedība par īpašumtiesībām uz tehnoloģisko naftu. Pirmās instances tiesa – Latgales apgabaltiesa – 2011.gada 9.decembrī "Družba" prasību noraidīja un atcēla iepriekš piemēroto prasības nodrošinājumu – naftas apķīlājumu. Tomēr šis lēmums nestājās spēkā, jo "Družba" apgabaltiesas spriedumu pārsūdzēja Augstākajā tiesā, kas strīdu pēc būtības vēl nav izskatījusi.

Izskatot "LatRosTrans" lūgumu par prasības nodrošinājuma atcelšanu, Augstākā tiesa pērn 10.augustā, to apmierināja, atceļot arestu teju 110 tūkstošiem tonnu naftas, kas atradās "LatRosTrans" piederošajā naftas cauruļvadā. Šis lēmums nav pārsūdzams.

Baltkrievijas uzņēmuma prasības pieteikumā lūgts atzīt īpašumtiesības un valdījumu uz gandrīz 110 tūkstošiem tonnu tehnoloģiskās naftas, kas atradās "LatRosTrans" piederošajā maģistrālajā naftas cauruļvadā Polocka–Ventspils un naftas cauruļvada Polocka–Birža–Mažeiķi lineārajā daļā. Prasīts arī piedzīt no "LatRosTrans" 13,04 miljonus latu.

Cauruļvada Ventspils–Novopolocka īpašniece "LatRosTrans" 2010.gada 25.novembrī sāka tajā esošo naftu pārvietot uz rezervuāru. Šie tehniskie darbi tika veikti, lai nākotnē būtu iespējams atjaunot cauruļvada darbību. Tas savukārt izraisīja diskusijas par īpašumtiesībām uz bufernaftu.

Kompānija "LatRosTrans" ir naftas un tās produktu maģistrālo cauruļvadu īpašniece un operatore Latvijas teritorijā. 66% kompānijas pamatkapitāla pieder VN, 34% – "Transņefteprodukt".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!